با ما همراه باشید

اتاق خبر

مانور عملیات اطفای حریق در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد

شهرری – ایرنا – مانور عملیاتی طرح اضطراری اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، این مانور به منظور ارتقا سطح آمادگی و ایجاد هماهنگی بین نیروهای امدادگر و آتش نشان در عملیاتی کردن دستورالعمل ها مرتبط با طرح اضطراری انجام شد.

همچنین قبل از آغاز مانور جلسه ای با حضور سرپرست معاونت عملیات هوانوردی، مدیرکل ایستگاه هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه، اداره مراقبت پرواز، حراست، پلیس، اداره ایمنی زمینی، رییس ایستگاه شرکت سامان و روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تشکیل شد و مقرر شد مانور طرح اضطراری محدود در این فرودگاه برگزار شود.

این طرح اضطراری محدود نحوه عملیات اطفا حریق و نجات سرنشینان هواپیما بود که واحدهای مربوطه بعد از اعلام وضعیت اضطراری از سوی برج مراقبت، بلافاصله در محل حاضر شده و نسبت به تخلیه مسافران، عملیات اطفا و نجات اقدام کردند.

بر اساس این گزارش، در این مانور نیروهای شرکت کننده در ورود اولیه به صحنه، توانمند و همگرا عمل کردند که این امر پشتوانه مناسبی برای عملیات های واقعی است.

مانور بزرگ اضطراری، نیروهای امداد و نجات را برای حوادث واقعی و عملیات نجات در حوزه هوانوردی آماده می کند و نقاط قوت و ضعف آنان را آشکار می سازد.

همچنین طبق استاندارهای بین المللی مانور اصلی طرح اضطراری که هر دوسال یک بار در فرودگاهها لازم الاجرا است در شهریور ماه سال جاری نیز برگزار خواهد شد.

1724/1914

انتهای پیام /*

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.