با ما همراه باشید

اتاق خبر

اجرايي کردن قانون حمايت از شركتهاي دانش بنيان از افتخارات دولت است

خبر استان : معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اجرایی کردن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و راه اندازی صندوق حمایت که وام های کم بهره می دهد از افتخارات این دولت است و اینها اتفاقات بسیار بزرگی است.
سورنا ستاری در نخستین نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری افزود : ما هزار و 800 شرکت دانش بنیان داریم با حدود شش، هفت هزار میلیارد تومان فروش ولی قطعا سال آینده اگر این عدد را بپرسیم خواهیم دید که در همین شرایط که بسیاری از واحدهای صنعتی مشکل دارند دو سه برابر و تا چهارصد درصد در سال بزرگ می شوند و این نتیجه توجه دوسال اخیر دولت در این حوزه است.
معاون رئیس جمهور گفت: ما اخیرا معافیت سربازی را برای شرکت های دانش بنیان داشته ایم و با هماهنگی های ما جهت گیری دانشگاه ها هم قطعا به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت می کنند.
وی افزود: دانشجویان از سال دوم و سوم دانشگاه به این فکر هستند که چگونه ایده هایشان را تبدیل به ثروت کنند و چگونه می توانند آینده خودشان را پیدا کنند.
ستاری افزود: بیائیم مانند همه کشورهای پیشرفته که نمونه هایی موفق داشته اند اشتغال ایجاد کنیم و جوانان مان را نگه داریم.
وی اضافه کرد : ما اگر کره جنوبی کنونی را با کره سی سال پیش مقایسه کنیم می بینیم الان به جایی رسیده است که متخصصان آمریکایی در سئول یا در برندهایی که همه می شناسیم، کار می کنند بنابراین آینده کشور و صنعت مان باید به این سمت حرکت کند.
ستاری افزود: این جنبشی که در حوزه استارت آپ شکل گرفته جزو مواردی است که باید بطور جدی پیگیری کنیم اگر بتوانیم برای هر مشکلی یک راه حل تجاری درست کنیم اشتغال جوانی که فکرش را گذاشته تا مشکل را حل کند تضمین خواهیم کرد .
معاون رئیس جمهور ادامه داد: جوان به این فکر می کند که چطور می تواند با یک فکر تجاری این مساله را حل کند این چیزی است که استارت آپ ها را شکل می دهد و حول حل یک مشکل تشکیل می شوند.
وی افزود: همه شرکت های بزرگی که در دنیا می بینید همه از یک گاراژ در آمده اند گوگل، مایکروسافت و اپل ، داستان های مشابهی دارند؛ بچه های ما هم از زیرزمین درآمدند و کم کم بزرگ شدند و الان دارای یک رشد باور نکردنی هستند.
ستاری تاکید کرد: علوم جدید هم اتفاقی است که در آینده اقتصاد دنیا را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد به خصوص در بحث بیوتکنولوژی که انقلاب آینده است و شرکت هایی در این حوزه ظهور می کنند که اقتصاد آینده دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: ‌ما در معاونت علمی با همه بضاعتی که داریم در خدمت همه عزیزان هستیم ، حمایت رئیس جمهور ، دولت و هیئت وزیران برای ما بسیار مهم است و امیدواریم اتفاقات جدی در این زمینه بیفتد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.