با ما همراه باشید

تهران

تهران دروازه دار می شود

خبر استان : مدیرکل حریم شهرداری تهران از نهایی شدن روند مطالعاتی طرح احداث دروازه جنوبی شهر تهران در محور جاده قم خبر داد.

حسین خانلری در نشست با شهردار منطقه ۲۰ و مسئولان عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: احداث ۸ دروازه را در مبادی ورودی شهر تهران در دستور کار داریم که دروازه جنوبی پایتخت در محور جاده قم از سه راه خیر آباد تا سه راه ترانسفو احداث می شود.
وی با اشاره به اینکه مطالعات این طرح در مرحله نهایی است و به زودی عملیات آن آغاز می شود، افزود: توجه به ساختار تاریخی و مذهبی شهرری و نقطه اتصال حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به حرم امام خمینی(ره) در قالب بین الحرمین از جمله مواردی است که در این محور ۲ هزار متری لحاظ شده است.
خانلری در ادامه این نشست که با هدف همگرایی بیشتر در جهت حفظ و صیانت از حریم شهر تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تعیین تکلیف تقاضای شهروندان منطقه ۲۰ در حوزه کشاورزی و انتقال بخشی از صنوف به حریم جنوبی شهر تهران لازم است، خوشبختانه ساخت و ساز به خوبی در حوزه ری مدیریت شده است.
شهردار منطقه ۲۰ نیز در این نشست با اشاره به اینکه حریم، تنفس گاه شهر است افزود: حفظ حریم از اولویت های مدیریت شهری این منطقه جنوبی است.
منصور کتانباف گفت: منطقه ۲۰ با ۱۶۲ کیلومترمربع حریم، بیشترین محدوده از حریم شهر تهران را به خود اختصاص داده و نواحی ۳، ۵، ۶ و ۷ این منطقه جنوبی در حریم شهر تهران واقع شده است.
معاون فنی و عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در سخنانی بر حفظ و صیانت از حریم جنوب تهران تاکید کرد.
محمد حسین طالبی افزود: انتقال صنایع آلاینده و مزاحم شهری برای ساکنان حریم و روستائیان نیز مشکل زاست و این انتقال ها باید با لحاظ امنیت و آرامش این ساکنان انجام شود.
وی ادامه داد: صنوف مختلفی در حال فعالیت در محدوده حریم هستند که با برگزاری جلسات مشترک و هم اندیشی بیشتر برای تقاضاهای مجدد می توان به راحتی راهکار عملیاتی ارائه کرد.
مدیر کل حریم شهرداری تهران، شهردار منطقه و معاونان منطقه ۲۰، معاون فنی و عمرانی فرماندار ویژه و بخشداران شهرستان ری از حاضران این نشست بودند که در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.