با ما همراه باشید

پاکدشت

رشد و توسعه کشور در گرو آبادانی روستاهاست

خبر استان : فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: رشد و توسعه کشور در گرو آبادانی روستاهاست.

علی صادقی فرماندار شهرستان پاکدشت در بازدید از نمایشگاه توانمندی روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد دانان دنیا معتقدند، در هیچ جامعه ای رشد و توسعه و آبادانی صورت نمی گیرد، مگر اینکه این رشد و توسعه از روستاها آغاز شود.

فرماندار شهرستان پاکدشت در مورد گسترش شهرنشینی اظهار داشت: اگر جامعه‌ای  برای رشد و توسعه کشور از روستاها غافل شود و تنها به آبادانی شهرها توجه کند، معضلات اجتماعی و فرهنگی در آن گسترش می یابد، همان طور که در تهران شاهد افزایش حاشیه نشینی و معضلات آن در اطراف این کلانشهر هستیم.

وی با بیان اینکه تا کنون نمایشگاهی با این وسعت در مورد نقش روستاها در اقتصاد مقاومتی برگزار نشده است، افزود: برپایی این نمایشگاه نشانگر آن است که رویکرد دولت رویکردی توسعه محور است که امیدواریم توفیقات موثری در امور عمرانی و اجتماعی روستاها شاهد باشیم.

صادقی همچنین با توجه به رشد روستاها در سال های اخیر عنوان کرد: در دو سال گذشته بیش از 5 میلیارد در امور توسعه روستایی در شهرستان پاکدشت سرمایه گذاری شده که تاثیر مثبتی در رشد آبادانی روستاها داشته است.

وی با اشاره به اهمیت شهرستان پاکدشت به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور افزود: این شهرستان پتانسیل بالایی در کشت گلخانه ای دارد و با دارا بودن  یک پنجم گلخانه های کل کشور  به عنوان قطب گل و گیاه کشور شناخته شده است. محصولات گلخانه ای این منطقه کم نظیرند و بسیاری از محصولات کشت شده در آن، هیچ کجای ایران تولید نمی شود.

وی افزود: شهرستان پاکدشت دارای پتانسیل بالایی در کشت گلخانه‌ای است و با دارا بودن یک پنجم گلخانه های کل کشور به عنوان قطب گل و گیاه کشور شناخته شده است.

فرماندار شهرستان پاکدشت در مورد عشایر این شهرستان گفت: پاکدشت با دارا بودن 500 خانوار عشایری از تولید کنندگان عمده دام کشور محسوب می شوند.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.