با ما همراه باشید

اتاق خبر

شهر آفتاب تا کمتر از 5 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

خبر استان : رئیس شورای شهر تهران از بهره‌برداری از فاز نخست شهر آفتاب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: افتتاح شهر آفتاب که ویترین زندگی اقتصادی پایتخت به حساب می‌آید، از یک سو کاربری داخلی برای کلانشهر تهران و به طور کلی کشور دارد و از سوی دیگر نگاه همه کشورهای خاورمیانه بر آن متمرکز است.

مهدی چمران  با تاکید بر اینکه در فاز نخست، تنها یک سوم از شهر آفتاب با مساحت حدود ۴۵ هزار متر مربع به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: روند ساخت شهر آفتاب با سرعت از سوی شهرداری در حال پیگیری است و پیش بینی می‌کنم تا پایان سال جاری، فاز اول شهر آفتاب به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه هدف از ساخت شهر آفتاب تامین کارکردهای منطقه ای در حوزه اقتصادی برای همه کشورهای حاشیه خلیج فارس است، ساخته شدن این شهر با مساحتی حدود 300هکتار را فرصتی برای رونق بازارهای اقتصادی شهر تهران و به طور کلی کشور دانست.
وی ادامه داد: مدیریت شهری به دنبال آن است تا با ساخت شهر آفتاب، نیازهای زیرساختی کلانشهر تهران را در برگزاری انواع نمایشگاه ها برطرف کند، چراکه فضای کنونی نمایشگاه بین المللی توان پاسخگویی به نیازهای شهروندان تهرانی و سایر شهروندانی که برای حضور در نمایشگاه های مختلف به تهران می آیند را ندارد.
چمران با تاکید بر اینکه مطالعات طرح ساخت شهر آفتاب و مجموعه نمایشگاه های موجود در این فضای گسترده بیش از ده سال زمان برده است، یادآور شد: آماده سازی زیرساخت های لازم برای به اتمام رسیدن و افتتاح هرچه سریعتر فاز نخست نمایشگاه شهر آفتاب از سوی شهرداری تهران در حال پیگیری است. زیرساخت هایی همچون آماده سازی مسیرهای دسترسی آسان، بهره برداری از ایستگاه مترو و انتقال عوارضی تهران-قم که نیاز به مشارکت های فراسازمانی دارد.
رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه تاکنون تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی و حتی دسترسی به انرژی برق غرفه‌های فاز نخست شهر آفتاب که مجموعه ای ۴۵ هزار متر مربعی است، فراهم شده، با تلاش مدیریت شهری تهران فاز نخست شهر آفتاب هرچه سریعتر و تا پایان سال جاری به اتمام و به بهره برداری برسد.
منبع : میزان

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.