با ما همراه باشید

اتاق خبر

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

خبر استان : محمد دهقان در جلسه علنی امروز چهارشنبه (8مهرماه) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

ناصری نماینده مردم بابل، یوسفیان نماینده مردم آمل، جراره نماینده مردم بندرعباس، عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا، حسینی نماینده مردم قائم شهر، قاضی پور نماینده مردم ارومیه، مقیمی نماینده مردم بهشهر، نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول، مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند، احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، نجف نژاد نماینده مردم بابلسر و نیازآذری نماینده مردم بابل به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اعتراض نسبت به ناکارآمدی و عملکرد نامناسب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تذکر دادند.

بشیری نماینده مردم پاکدشت به وزیر امور خارجه در خصوص پیگیری جدی فاجعه منا و اتخاذ راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در حج تذکر داد.

آلیا نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیرامور خارجه درخصوص توضیح علت دست دادن بامقامات آمریکایی و انگلیسی در شرایط حساس کنونی و لزوم اعلام دیپلماسی مناسب در مواجهه با رفتار غیردیپلماتیک حکام آل سعود و وزیر امور خارجه عربستان، به رئیس جمهور در خصوص لزوم اعمال دقت بیشتر در به کار گیری جملات دو پهلو در مصاحبه ها و سخنرانی ها تذکر داد.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر کشور در خصوص توضیح علت عدم رایزنی و انجام مذاکرات موثر با دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان عراق و استاندار حلبچه در رابطه با آزاد شدن تردد مسافر از مرز پاوه، همچنین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت عدم ساماندهی مرزهای حوزه انتخابیه و علت عدم اعطای امتیازات مربوط به خدمت در مناطق جنگی و نوار مرزی به فرهنگیان منطقه حوزه انتخابیه تذکر داد.

مقیمی نماینده مردم بهشهر به وزیر امور خارجه درخصوص توضیح علت دست دادن با مقامات آمریکایی و عبور از خطوط قرمز و عملکرد خلاف توصیه های امام (ره) و شهدا تذکر داد.

آصفری نماینده مردم اراک به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لزوم جلوگیری از قطع یارانه مردم نیازمند و نظارت بر امور مربوط به یارانه ها، به وزیر صنعت، معدن و تجارت و در خصوص توضیح علت بی‌توجهی مدیران کارخانه اراک و مسئولان آستان قدس رضوی به اخراج کارگران این کارخانه، همچنین به وزیر کشور در خصوص توضیح علت بی توجهی استانداری ها و فرمانداری ها به مراجعات مردم راجع به قطع یارانه آن‌ه تذکر داد.

جوکار نماینده مردم یزد و صدوق به وزیر کشور در خصوص تسریع در تخصیص بودجه برای جبران خسارات وارده ناشی از وقوع سیل در بخش خضر آباد حوزه انتخابیه تذکر داد.

قاضی پور نماینده ارومیه و محجوب نماینده تهران به رئیس جمهور در خصوص تسریع در تخصیص مبلغ پیش‌بینی شده در بودجه عمومی کشور برای پرداخت حقوق معوقه و ماهانه بازنشستگان صنعت فولاد کشور و همچنین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در جذب نیروهای پیش دبستانی و به وزیر کشور درخصوص تکمیل پروژه جاده ارومیه به تبریز توسط بنیاد تعاون ناجا تذکر دادند.

علیپور خنکداری نماینده مردم قائمشهر به وزیر ورزش و جوانان در خصوص توضیح علت عدم پیگیری برای ساخت خانه کشتی در شهرستان جویبار تذکر داد.

هاشمی نخل آبادی نماینده مردم میناب، رودان و جاسک به وزیر نفت در خصوص توضیح علت کمبود بنزین در شهرستان های جاسک و میناب و لزوم تسریع در حل این مشکل تذکر داد.

دهدشتی نماینده مردم آبادان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توضیح علت رفتار نامناسب و غیرشفاف شرکت های تلفن سیار با مشترکین تذکر داد.

منظری توکلی نماینده مردم  بافت و رابر و ارزوئیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در تعیین تکلیف طرح احیای فولاد بافت، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص علت عدم پرداخت حقوق سه ماه بازنشستگان فولاد تذکر داد.

فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس به وزیر راه و شهرسازی در خصوص توضیح علت تعلل در بهسازی راه های روستایی اهر و هریس تذکر داد.

کاشانی نماینده مردم زاهدان به وزیر نیرو در خصوص توضیح علت افزایش نامتناسب و بی رویه تعرفه برق مصرفی در حوزه انتخابیه تذکر داد.

بیرانوند نماینده مردم بروجرد به وزیر آموزش و پرورش در خصوص لزوم لغو بخش نامه ممنوعیت ادامه تحصیل فرهنگیان در مقاطع بالاتر تذکر داد.

مرادی نماینده مردم سنندج به وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت بلاتکلیفی معلمان پیش دبستانی علیرغم مصوبات و تذکرات نمایندگان، همچنین به وزیر جهاد کشاورزیدر خصوصچرا به وجود شعارهای دولت مبنی بر حمایت از کشاورزان پول گندم آن‌ها پرداخت نشده است؟ تذکر داد.

هادی حسینی نماینده مردم قائم شهر به وزرای اقتصاد و دارایی و وزیر جهاد کشاورزی در خصوصدریافت 240 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان بابت 7 تن برنج به بهانه تبدیل شالی به برنج ظلم به آن‌ها است، تذکر داد.

حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت اصلاح و اجرای آیین نامه استخدام معلمان پیش دبستانی تذکر داد./

منبع : خانه ملت

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.