با ما همراه باشید

اتاق خبر

برگزاری لیگ والیبال به صورت پلی‌آف/ تعداد بردها تعیین کننده جایگاه تیم‌ها

خبر استان :  لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در سال جاری به صورت پلی‌آف برگزار خواهد شد.

جلسه شورای لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور امروز در دفتر رئیس فدراسیون و با حضور مسئولان سازمان لیگ و مدیران عامل باشگاه های برگزار و مقرر شد که بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران از 29 مهر تا 26 اسفند برگزار شود.

تا کنون تیم‌های متین صالحین ورامین، ثامن الحجج سبزوار، شفق اردکان و بانک سرمایه ورودی خود برای شرکت در این مسابقات را پرداخت کرده‌اند.

تیم تازه لیگ برتری شده کاله آمل هنوز ورودی خود و تیم‌های شهرداری ارومیه، پیکان، سایپا، آلومینیوم المهدی بندرعباس و شهرداری تبریز نیز ورودی و تسویه حساب فصل گذشته خود را به سازمان لیگ ارائه نکرده اند، اما برای شرکت در فصل جدید لیگ برتر اعلام آمادگی کرده اند.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران در سال 1394 در دو گروه مقدماتی آغاز می شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. در این دوره از مسابقات تیم ها در قالب دو گروه به صورت رفت و برگشت با هم پیکار می کنند و سپس 8 تیم برتر هر گروه به مرحله پلی آف صعود می کنند.

مرحله اول پلی آف به صورت 2 برد از 3 مسابقه و مرحله دوم این رقابت ها به صورت 3 برد از 5 مسابقه انجام خواهد شد.

روز سه شنبه هفته آینده از ساعت 12 سرمربیان تیم های حاضر در لیگ برتر باید در محل فدراسیون والیبال حاضر شوند تا در حضور آنها مراسم قرعه کشی لیگ انجام شود.

در لیگ امسال تعداد برد تیم ها مانند مسابقات لیگ جهانی و جام جهانی تعیین کننده جایگاه تیم ها خواهد بود و تیمی که بیشتری برد را داشته باشد در جایگاه بالاتری قرار خواهد گرفت؛ پس از تعداد برد، امتیاز تیم های محاسبه و مورد بررسی قرار می گیرد.

در جلسه امروز مقرر شد تا هیأت های استانی و باشگاه ها کمک کنند تا عیوب سالن هایی که سال گذشته با مشکلاتی روبرو بودند برطرف شود.

تیم والیبال پیکان که باید در مسابقات جام باشگاه های جهان حضور پیدا کند، پس از برگشت از این مسابقات باید طبق برنامه ای که سازمان لیگ اعلام خواهد کرد بازی های عقب افتاده خود را برگزار کند.

برای صدور کارت بازی بازیکنان خارجی باشگاه ها موظف هستند تا آی تی سی، اجازه کار، گواهی سلامت بازیکن مورد نظر را به فدراسیون والیبال بدهند و هزینه 2 هزار دلاری را هم پرداخت کنند.

طبق آیین نامه تیم ها برای هر مسابقه می توانند 14 بازیکن را معرفی کنند که حتماً دو نفر از آنها باید لیبرو باشند.

همچنین مسئولیت امنیت برگزار مسابقات هم به صورت کامل برعهده میزبان خواهد بود. مسئولان امسال برنامه های جدی برای جلوگیری از ایجاد بی نظمی و حاشیه سازی در مسابقات خواهند داشت.

تیم والیبال پیکان با 12 دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران در سال جاری است. این تیم سه عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت ها دارد.

تیم والیبال پیکان عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه های آسیا را نیز در پرونده افتخارات خود دارد.

نماینده مازندران دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال است که سال گذشته در لیگ برتر حضور نداشت. نماینده مازندران هفت مدال شامل دو مدال طلا، یک نقره و چهار عنوان سومی در این رقابت ها به دست آورده است.

تیم والیبال سایپا دیگر باشگاه با سابقه در والیبال ایران است که شش نایب قهرمانی و یک مقام سومی در مدت حضور خود در لیگ برتر والیبال به دست آورده است.

نماینده شهرهای ارومیه و تبریز نیز در لیگ برتر والیبال افتخاراتی کسب کردند که نماینده ارومیه با دو عنوان نایب قهرمانی و شش عنوان سومی و نماینده تبریز نیز با یک مدال نقره و دو عنوان سومی در جایگاه های بعدی این داده های آماری قرار دارند.

متین ورامین نیز که سال 91 نخستین حضور خود را در لیگ برتر والیبال را تجربه کرد و به مدال نقره دست یافت، در سال 92 قهرمان لیگ برتر والیبال شد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.