با ما همراه باشید

اتاق خبر

افتتاح نمايشگاه نيروي انتظامي در شرق استان تهران

خبر استان : فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران در تشريح برنامه هاي هفته ناجا گفت: نمايشگاه بزرگ نيروي انتظامي با بيش از 36غرفه در حرم مطهر شهداي گمنام شهرستان ورامين افتتاح خواهد شد.

سرهنگ “ناظري”فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت :به منظور گسترش آموزش همگاني بين آحاد مردم و اجتماعي نمودن مقابله با تهديدات و آسيب هاي اجتماعي نمايشگاهي بصورت مشارکت با ادارات شهرستان هاي شرق استان تهران و سازمان هاي مردم نهاد فعال در هفته گراميداشت ناجا در محل حرم مطهر شهداي گمنام شهرستان ورامين برپا خواهد شد.

وي با اشاره به زمان برپائي نمايشگاه بيان داشت : اين نمايشگاه در ساعت 10 صبح 11 مهر ماه افتتاح و به مدت 7 روز داير مي باشد.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد:19غرفه برون سازماني ، بيش از14 غرفه درون سازماني و 3غرفه جانبي در اين نمايشگاه آماده ارائه خدمات به عموم شهروندان عزيز مي باشد.

سرهنگ ناظري با اشاره به نامگذاري 11 تا 17مهرماه امسال به عنوان هفته ناجا، اظهارکرد: هفته ناجا فرصتي مناسب در جهت مشاركت و همکاري مردم در تثبيت امنيت و آرامش در سطح جامعه است ، چراکه نقش اجتماعي پليس در پيشگيري از جرم و امنيت اجتماعي ، تنها با مشاركت نهادهاي مردمي و ارتباط با ساير نهاد ها اعم از دولتي و غير دولتي معنا پيدا مي كند.

وي در ادامه با اشاره به جذب پليس افتخاري در استان گفت: اين طرح به منظور مشارکت عيني و عملي مردم در ماموريتهاي پليس به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

وي پليس افتخاري را زمينه اي براي بهره گيري از ظرفيت هاي عظيم شهروندان عنوان کرد و بيان داشت : توسعه مشارکت‌هاي اجتماعي ناجا و تبلور حضور مردم در توليد امنيت پايدار در جامعه، مهمترين هدف راه‌اندازي پليس افتخاري است و با اين امر عملکرد پليس تقويت شده و پليس نيز به سمت جامعه محوري سوق داده مي‌شود.

اين مقام ارشد انتظامي افزود: مطالبات مردمي و نيازهاي امنيتي آنها از طريق انجام نظرسنجي‌ها و روش‌هاي علمي و مطالعات اجتماعي برآورده شده و در متن برنامه‌هاي پليس قرار گرفته است. اين مدل به دليل انجام نظرسنجي با روش‌هاي علمي، دائماً رصد و كنترل مي‌شود؛ ما بر مدار خواسته عامه جامعه حركت مي‌كنيم.

وي تصريح کرد: پليس به عنوان نيرويي امين، پشتيبان و خادم ملت در زندگي روزمره آن هاست. لذا يكي از افتخارات و امتيازات هر فرمانده‌ اين است كه بيشترين تعامل را با اقشار مختلف جامعه داشته باشد.

وي با بيان اينکه در هفته نيروي انتظامي بيش از دهها برنامه مختلف برگزار مي‌شود، بيان کرد: برگزاري صبحگاه مشترك، اجراي مانور اقتدار ، افتتاح پروژه هاي عمراني ، برگزاري مسابقات ورزشي ،مانور همياران پليس ، همايش پليس افتخاري ، ارائه خدمات پزشکي در مناطق محروم ، ملاقات مردمي فرماندهان با شهروندان در دفتر نظارت همگاني ، تقدير از چهره هاي علمي ، مانور شهري موتورسواران قانونمند ، اهدا خون ، تجليل از نمونه هاي ترافيکي ، شرکت کارکنان اين نيرو در نماز جمعه و سخنراني فرماندهان قبل از خطبه هاي نماز، بازديد دانش آموزان از مراکز انتظامي، نواختن زنگ انضباط اجتماعي، برگزاري نمايشگاه هاي سيار در مدارس براي دانش آموزان، ديدار با خانواده هاي شاهد ،مسابقه پيامکي ،حضور کارشناسان و مسئولين انتظامي در مساجد و مدارس را از جمله برنامه هفته ناجا، برشمرد.

وي برگزاري نشست تخصصي دانشوران پليس ، غبارروبي مزار شهدا ، ارائه مشاوره رايگان ، همايش پياده روي خانوادگي ، گردهمايي مؤسسات حفاظتي ، همايش مبارزه با موادمخدر و پليس فتا را نيز از ديگر برنامه هاي اين نيرو در هفته ناجا در سطح استان ذکر کرد.

ناظري از ديگر برنامه هاي هفته ناجا را ارسال پيامک هاي هشدار دهنده به شهروندان، قرائت پيام مهر ،توزيع تراکت، بروشور، و کتابچه دانستني هاي انتظامي ، اجراي مسابقات متعدد و اهداي جايزه، طرح ويژه استخدام ،آزاد کردن خودروها و موتورسيکلت هاي توقيف شده با شرايط ويژه، عنوان کرد.

فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران تصريح کرد: هدف ما از برنامه هاي هفته ناجا در خدمات رساني مضاعف و کيفي به مردم جلب اعتماد جامعه به پليس، رشد و توسعه برنامه هاي آموزش همگاني در رابطه با جوانان و نوجوانان، تعامل با رسانه هاي جمعي و بهره گيري از توانايي هاي آنها و جلب مشارکت مراکز علمي است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.