با ما همراه باشید

اتاق خبر

استان تهران مقصد اصلی سرمایه گذاران بین المللی است

خبر استان : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای این استان مقصد اصلی سرمایه گذاران بین المللی است و مسوولان باید با برنامه ریزی جامع حضور این سرمایه گذاران را تسهیل کنند.

محمدرضا مس فروش در نشست اعضای شورای مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در سالن کسرای ورامین افزود: پس از توافق هسته ای در پسا تحریم مهم ترین نیاز کشور سرمایه گذاری های بین المللی است که این امر با رعایت همه مسائل در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: امروز ایران اسلامی با سیل تقاضای شرکت ها و کشورهایی مواجه است که در سال های گذشته حتی پاسخ ایمیل های ایران را چه در حوزه ستاد در سطح وزارت خانه ها و یا در سطح استان ها نمی دادند، ولی امروز بسیاری از آنان تلاش می کنند که در ایران حضور یافته و در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی، تهران و شهرستان های این استان اولین مواجهه و مقصد اصلی سرمایه گذاری بین المللی است، چرا که تمرکز متخصصین، دانشگاه ها، دانشگاهیان ، سیاسیون و رجال اقتصادی در تهران و اطراف پایتخت است و این امر فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاران خارجی در استان تهران فراهم می کند.
وی یادآور شد: البته این یک اصل است که افراد نسبت به موقعیت جغرافیایی و شهرهای خود تعصب داشته باشند ولی اگر شهرستانی موقعیت جذب سرمایه گذاران بین المللی را نداشت و شرکت های مختلف نتوانستند خود را با محدودیت های موجود منطبق سازند، لازم است مسئولان متعهد، این شرکت ها و سرمایه گذاران را به دیگر شهرستان های استان تهران و سایراستان های کشور هدایت کنند.
مس فروش گفت: سال هاست که افراد در بیان و باور از ظرفیت های بخش ها و تشکل های خصوصی سخن به میان آورده اند و امروز زمان آن است که از دانش این افراد استفاده کرد، چرا که این امر بطور قطع به نفع کشور خواهد بود.
وی تأکید کرد: عقل سلیم حکم می کند که از ظرفیت های موجود در جامعه بهترین استفاده را انجام داد، باید نظرات افراد متخصص را شنید و بهترین ها را برای رفع مشکلات کشور استفاده کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از پدیده قاچاق به عنوان نابود کننده اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: پدیده بسیار پلید قاچاق باعث می شود تا ثروت ملی و اشتغال به طور سرسام آوری نابود شود، بنا براین لازم است تا همه افراد و دست اندرکاران با جدیت وارد میدان شده و با پدیده قاچاق مقابله کنند.
مس فروش گفت: گاه یک مورد جزیی قاچاق می تواند سرنخ مهمی از یک قاچاق بزرگ کالا محسوب شود و نباید از موارد جزیی نیز به سادگی عبور کرد.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاران به طور مستمر درحال رصد وضعیت اقتصاد جامعه، نحوه برخورد مسئولان با پدیده قاچاق ، وضعیت واردات غیررسمی و رفتار سامانه بانکی هستند و در صورتی که وضعیت اقتصادی یک کشور مطلوب باشد، سرمایه خود را به آن کشور وارد می کنند.
به گفته وی اگر نتوان نظر سرمایه گذاران را جلب و زمینه حضور آنان در حوزه های مختلف اقتصادی کشور فراهم کرد، بهبود وضعیت اقتصاد کشور با مشکل مواجه خواهد شد.
وی با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات تولید کنندگان در استان تهران گفت: رفع موانع تولید در راس اهداف نظام و مورد تأکید مقام معظم رهبری است و دولت نیز تلاش دارد تا با توجه به شرایط موجود، مشکلات تولید کنندگان را رصد کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کند.

منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.