با ما همراه باشید

اتاق خبر

9 هکتار از اراضی شهرستان پاکدشت آزاد شد

خبر استان : مدیر اداره منابع آب شهرستان پاکدشت از آزادسازی 9 هکتار از اراضی شهرستان واقع در بستر نهر طغان خبر داد.

محسن حامی فر اظهارکرد: در راستای اجرای طرح برخورد قانونی با تصرفات غیر مجاز و به استناد تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و در راستای حفاظت از منابع آب های سطحی ، 9 هکتار از اراضی بستر و حریم نهر طبیعی موسوم به نهر طغان آزاد شد.
وی افزود: متأسفانه برخی از افراد سودجو در بستر نهر طغان پاکدشت به صورت غیرقانونی و بدون هیچ مجوز قانونی اقدام به دیوارکشی، محوطه سازی و نهال کاری کرده و در بخش هایی از آن زراعت می کردند .
وی اظهار کرد: اقدامات غیر قانونی صورت گرفته در بستر این رودخانه به زمین خواری گسترده ای منجر شده بود و این اراضی به صورت غیر مجاز خرید و فروش می شد.
حامی فر افزود: در راستای مقابله و برخورد قانونی با متخلفان و افراد سودجویی که بستر و حریم مجاری آب های سطحی را تصرف کرده بودند عملیات تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در 9 هکتار این اراضی انجام شد .
وی تصریح کرد: عملیات آزادسازی و قلع و قمع اعیانی، دیوارکشی، جمع آوری ادوات، حصارکشی و سایر دست اندازی های غیرمجاز به اراضی بستر و حریم نهر طبیعی موسوم به طغان در منطقه محمدآباد پاکدشت با دستور قضایی انجام گرفت.
مدیر امور آب شهرستان پاکدشت گفت: آن دسته از افرادی که قصد خریدوفروش و یا نقل و انتقال زمین یا ملک در مجاور بستر و حریم مجاری آب های سطحی را دارند لازم است تا پیش از انجام هر کاری از اداره منابع آب شهرستان استعلام لازم را دریافت کنند.

منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.