با ما همراه باشید

اتاق خبر

شهرداری ورامین بار دیگر از ادامه کار پیمانکار راه آهن جلوگیری کرد

خبراستان:تنها چند ساعت از حضور روز پنجشنبه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران به ورامین و دستور برای آغاز عملیات اجرایی احداث خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا در محدوده ورامین نگذشته بود که عوامل شهرداری برای بار دوم طی هفته اخیر از ادامه کار پیمانکاران شرکت راه جلوگیری کردند.
اجرای طرح جابجایی دیوار حائل راه‌آهن در محدوده منطقه حسین رضای ورامین برای اجرای خط چهارم قطار حومه ای و ایستگاه بار انداز، یکی ازمصوبات سفر مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی در هشتم مهرماه امسال به ورامین بود که شهرداری ورامین به دلیل عدم تأمین خواسته‌های مدیریت شهری در اجرای طرح جامع شهر، از ادامه آن جلوگیری کرد، موضوعی که به تهیه گزارشی از سوی خبرگزاری ایرنا با عنوان “مشکل شهرداری ورامین با قطار حومه ای چیست” منجر شد.

در آن گزارش، رئیس شورای اسلامی شهر ورامین رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در خصوص ممانعت شهرداری از اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای طرح‌های شرکت راه‌آهن در حوزه قطار حومه‌ای، شورای اسلامی و شهرداری ورامین همکاری لازم و مستقیم با شرکت راه آهن دارد ولی در اجرای این طرح‌ها لازم است تا الزامات شهر ورامین در نظر گرفته شود.
سیدرضا احمدی با اشاره به این که شورای شهر ورامین اطلاعی از مفاد توافقنامه اجرای این طرح در محدوده حسین رضا نداشته افزود: اولویت راه آهن اجرای پروژه برای احداث خط چهارم قطار حومه ای است و وقتی که این طرح اجرا شد، اولویت‌های شهر در حوزه طرح تفضیلی نادیده گرفته شده و رها می‌شود.
وی گفت: در اجرای زیرگذر ۱۵ خرداد، خواسته شهر در دسترسی محلی از سوی شرکت راه آهن محقق نشد و با افتتاح این زیرگذر، این طرح نیز به دست فراموشی سپرده شد.
وی تصریح کرد: این که اعضای شورای اسلامی شهر ورامین از طرح جابجایی دیوار حال و اشغال بخشی از خیابان اطلاعی نداشته باشند اتفاق خوشایندی نیست و لازم است که این موضوع در جلسه مشترک مسوولان شرکت راه آهن و مدیریت شهری به صورت کارشناسی مورد بررسی و سپس توافق قرار گیرد.
احمدی گفت: مدیریت شهری ورامین آمادگی کامل برای همکاری با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در حوزه شهر ورامین را دارد ولی این کار باید با در نظر گرفتن مسائل شهری و بررسی کارشناسی طرح‌های ارائه شده صورت گیرد.
روز گذشته، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی در سفر یک‌روزه به شهرستان ورامین، از کارگاه اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا بازدید کرد و در جریان اختلاف نظر شرکت راه‌آهن و مدیریت شهری در جابجایی دیوار حائل راه‌آهن به منظور اجرای ایستگاه بارانداز در محل ایستگاه ورامین قرار گرفت.

در این بازدید که با حضور مدیرکل راه‌آهن استان تهران، شهردار ورامین و سایر مسوولان شهرستان صورت گرفت، مقرر شد تا پیمانکاران شرکت راه‌آهن فعالیت خود را در جابجایی دیوار حائل انجام داده و نسبت به تکمیل زیرگذر عبور عابران پیاده در تقاطع طالقانی، ظرف مدت ۲۴ ساعت اقدام کنند.
مدیر کل راه‌آهن استان تهران در جلسه هماهنگی اجرای این طرح که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: بهره‌برداری از خطوط ۳ و ۴ قطار حومه‌ای جنوب شرق تهران از اهمیت ویژه‌ای برای مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا برخوردار است و مسافران می‌‎توانند با استفاده از این قطار، به متروی جوانمرد قصاب تهران دسترسی پیدا کنند.
علی کاظمی منش افزود: با اجرای ایستگاه بارانداز در شهرستان ورامین، مسافران قطار مشهد و شمال نیز می‌توانند به جای ایستگاه راه‎آهن تهران، به ایستگاه جوانمرد منتقل شوند و از آن جا به شبکه ریلی متروی تهران دسترسی پیدا کنند.کاظمی منش تصریح کرد: در حوزه شهرستان ورامین و به منظور اجرای ایستگاه، نیاز است تا بخشی از دیوار حائل جابجا شود که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین و مساعدت فرمانداری شهرستان این مشکل نیز برطرف و عملیات اجرای آن با در نظر گرفتن نقطه نظرات مدیریت شهری و با تعامل مناسب به شورای شهر ورامین آغاز می‌شود.

وی گفت: اجرای زیرگذر عابر پیاده در تقاطع موسوم به طالقانی ورامین دیگر مشکل اجرای خط چهارم است که به ساکنین این منطقه و مسوولان شهرستان ورامین قول می‌دهیم که ظرف ۲۴ ساعت، این عملیات نیز اجرا و خط چهارم در این نقطه نصب شود.مدیرکل راه‌آهن استان تهران تأکید کرد: این دو خط مختص شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک است و مسافران با استفاده از قطارهای این مسیر، به متروی تهران منتقل می‌شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز در گفتگوی با خبرنگار ایرنا به رفع مشکل میان شهرداری و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در اجرای این طرح خبر داد.
عبدالرضا چراغعلی اظهار کرد: معاون استاندار تهران گفت: اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا در حوزه شهرستان ورامین با مشکلاتی همراه بود که با همراهی مدیریت شهری و شورای اسلامی ورامین این مشکل نیز برطرف و اجرای این طرح با سرعت عملیاتی می‌شود.

پس از اتمام این بازدید، پیمانکاران شرکت راه آهن، فعالیت اجرایی خود را آغاز کردند ولی با وجود تأکید مسوولان بر اجرای این طرح و در حالی که معاون استاندار تهران هنوز به محل کار خود در تهران نرسیده بود، عوامل شهرداری بار دیگر از ادامه این کار جلوگیری کردند تا طرحی که قرار است در دهه فجر امسال به طور کامل به بهره‌برداری رسد، بار دیگر تعطیل شود.
تلاش خبرنگار ایرنا برای پاسخگویی رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار ورامین نتیجه‌ای در بر نداشت.
اجرای طرح قطار حومه‌ای تهران- ورامین از مصوبات دولت نهم در سفر به شهرستان ورامین است که با اجرای آن جمعیت یک میلیون نفری شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران شامل ورامین، قرچک و پیشوا با حمل و نقل ریلی به پایتخت منتقل می‌شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.