با ما همراه باشید

اتاق خبر

معاون استاندار تهران: سازه‌های ناپایدار معضل بزرگ شهرها است

خبراستان:سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری تهران گفت: معضل و آسیب اصلی در پیشرفت شهرها، شکل گیری سازه‌های ناپایداری است که در برابر تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی دردسرساز می‌شود.

عبدالرضا چراغعلی روز شنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان پاکدشت گفت: برای توسعه صحیح و متوازن شهری باید بر روی ساخت و سازهای مجاز نظارت بیشتری داشت چرا که امروز بزرگترین آسیب پیشرفت شهری، شکل گیری سازه های ناپایدار است.

وی اظهار کرد: سازه‌های ناپایدار در مواجهه با تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی دردسر ساز شده و مشکلات عدیده‌ای را به همراه می‌آورد، رشد ساخت و سازهای غیرمجاز نشان می‌دهد که سازمان نظام مهندسی به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی با اشاره وضعیت جغرافیایی پاکدشت و سیل‌خیز بودن این منطقه اظهار کرد: واقع شدن پاکدشت در جنوب ارتفاعات قیامدشت (سنگ تراشان و چهل قز) باعث می‌شود تا در زمان بارش نزولات جوی، حجم زیادی آب به مناطق مسکونی و محور مهم امام رضا(ع) جاری شود که برای پیشگیری از آسیب‌ این سیلاب ها باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود.

چراغعلی افزود: پیش بینی مقابله با سیلاب از یک سو و از سوی دیگر استفاده از آب سطحی، نیازمند هماهنگی ادارات مختلف از جمله منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است که این مهم با برگزاری جلسات مشترک محقق می‌شود.

وی مهمترین طرح‌ نیمه تمام پاکدشت را کمربندی جنوبی این شهرستان اعلام کرد و افزود: مشکل طرح ملی کمربندی جنوبی پاکدشت، مسائل فنی نیست بلکه تأمین منابع مالی است که این امر موجب کند شدن اجرای آن شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: این طرح از پیمانکار توانمندی برخوردار است که برای ایمنی بیشتری طرح، نسبت به اجرای اصولی کانال‌ها، تقاطع‌ها، ورودی و خروجی و روگذرها اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: تکمیل این طرح مهم که نقش به سزایی در کاهش ترافیک محور مهم امام رضا(ع) ایفا می‌کند، به منابع مالی نیاز دارد که تلاش می‌شود با همکاری استاندار و مسوولان استان تهران، این منابع تأمین شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.