با ما همراه باشید

اتاق خبر

هفت معدن شن و ماسه در شهرستان های قدس و پاکدشت پلمب شد

خبر استان : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پلمب شش معدن شن و ماسه همزمان با اجرای طرح پایش معادن در شهرستان های قدس و پاکدشت خبر داد.

محمدهادی حیدرزاده افزود: درهمین ارتباط ، توقف فعالیت سه معدن و واحد فرآوری شن و ماسه در شهرستان قدس نیز ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا از جمله معضلات زیست محیطی استان تهران است اظهار کرد: معادن شن و ماسه و واحدهای تولید آسفالت از جمله عوامل موثر در بروز و تشدید آلودگی هوای استان تهران است.
حیدرزاده با اشاره به آغاز طرح جهادی پایش معادن استان تهران و برخورد جدی با واحدهای آلاینده و متخلف گفت: در راستای اجرای این طرح واحدهای معدنی دارای بار آلودگی در سطح استان شناسایی و اقدامات قانونی لازم برای جلوگیری از فعالیت این واحدهای آلاینده انجام خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر ضرورت احداث راه دسترسی مناسب برای معادن و محصور کردن باربر کامیون های حمل شن و ماسه گفت: رعایت سرانه فضای سبز از دیگر ملزومات قانونی برای فعالیت معادن شن و ماسه با هدف کاهش میزان آلایندگی است.
وی با بیان اینکه حدود 200 واحد معدنی در استان تهران وجود دارد که بخشی از آنها فعال و برخی دیگر غیرفعال هستند افزود: این استان ظرفیت بارگذاری این تعداد معدن را ندارد و سازمان محیط زیست با صدور هرگونه پروانه جدید برای فعالیت این واحدها در سطح استان مخالف است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین از استقرار ایستگاه سیار سنجش و پایش آلودگی هوا در محدوده معادن شن و ماسه شهرستان قدس خبر داد.
طرح جهادی پایش واحدهای معدنی استان تهران از امروز به مدت یک ماه در سطح شهرستان های تابعه استان اجرا می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.