با ما همراه باشید

اتاق خبر

محورهای پنج‌گانه برای ایجاد تحول در اداره مجلس

خبراستان:مسعود رحمتی مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات و رئیس کمیته ارزیابی عملکرد واحدهای اداری مجلس در جشنواره شهید مدرس، در گفتگو با خبرنگار مهر، به تبیین اهمیت ارزیابی عملکرد واحدهای اداری مجلس پرداخت.

وی ارزیابی عملکرد واحدهای اداری را یکی از الزامات مهم سازمان اداری پویا و پیشرونده به سمت اهداف تعیین شده دانست و گفت: هر واحد اداری نقش و مسئولیت یکتایی در تحقق اهداف سازمان اداری برعهده دارد که اگر این نقش و مسئولیت را به خوبی ایفا نکنند در روند کلی سازمان اختلال به وجود خواهد آمد و سازمان اداری به درستی به اهداف تعیین شده دست نخواهد یافت.

مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با در نظرگرفتن رویکردهای ۴ گانه، تحول در اداره کشور و تحول در اداره مجلس را دنبال می‌کند که در زمینه تحول در اداره مجلس پنج محور اصلاح امور نمایندگان، احیا جایگاه نهاد مجلس، ارتقا کیفیت قانون‌گذاری، ارتقا کیفیت نظارت، و توجه به ضرورت‌های تقنینی و نظارتی مورد نظر قرارگرفته است.

رحمتی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد سازمان ادارای مجلس شورای اسلامی بر اساس رویکردهای ۴ گانه کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی و با توجه به محورهای تحولی ۵ گانه مذکور به صورت دوره‌ای، دقیق و منظم انجام خواهد گرفت تا نقاط قوت و ضعف واحدهای اداری شناخته شده و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف از بین برده شود.

وی گفت: در جشنواره شهید مدرس، واحدهای اداری برتر و نمونه بر اساس خود ارزیابی ادارات و صحت سنجی کمیته ارزیابی عملکرد واحدهای اداری انتخاب، معرفی و تشویق خواهند شد.

کد خبر 5061234

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.