با ما همراه باشید

پیشوا

پایانه صادراتی پیشوا در مرحله صدور مجوز قرار گرفت

خبر استان : با پیگیری های مسئولان شهرستان پیشوا و دستور معاون اول رییس جمهور، احداث پایانه حمل و نقل و صادرات در این منطقه در مرحله صدور مجوز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه شهرستان های ورامین و پیشوا در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از جایگاه ویژه ای در استان تهران برخوردار هستند راه اندازی پایانه صادراتی از جمله مطالبات فعالان اقتصادی و مسئولان این مناطق است.

خبرگزاری مهر در ۲۰ تیرماه امسال در گزارشی با عنوان «پایانه صادراتی شرق استان تهران در برزخ بلاتکلیفی» به آخرین وضعیت احداث پایانه حمل و نقل و صادرات در شهرستان های ورامین و پیشوا پرداخت و نوشت طی سال های گذشته همواره مسئولان بر راه اندازی پایانه صادراتی به منظور تسهیل در صادارت محصولات و کمک به رشد اقتصادی ورامین و پیشوا تأکید داشتند اما هیچگاه این وعده ها عملیاتی نشده است.

پیگیری آخرین وضعیت احداث پایانه صادراتی در ورامین و پیشوا

در این میان خبر می رسد که احداث پایانه حمل و نقل و صادرات پیشوا در مرحله صدور مجوز قرار گرفته و در صورت اخذ مجوز قدم موثری را در راه ارتقای اقتصاد منطقه برخواهد داشت.

عباس ملکوتی خواه فرماندار شهرستان پیشوا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت هایی که در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و دامی در این منطقه وجود دارد، اظهار داشت: شهرستان پیشوا در تولید محصولات کشاورزی و دامی از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: تولید بیش از ۶۰۰  تن انواع محصولات کشاورزی و دامی و حضور موثر در بازارهای داخلی و صادرات برخی محصولات منطقه به خارج از کشور حکایت از ظرفیت های موجود در منطقه دارد.

پایانه حمل و نقل و صادرات پیشوا در مرحله صدور مجوز است

پایانه کراپ شده

ملکوتی خواه ادامه داد: همچنین شهرستان پیشوا در زمینه تولید محصولات گلخانه ای نیز جایگاه ویژه ای را در استان تهران دارد و ظرفیت های کنونی، راه اندازی پایانه صادراتی در این شهرستان را بیش از پیش ضروری می سازد.

وی اضافه کرد: امروز احداث پایانه حمل و نقل و صادرات در شهرستان پیشوا یک ضرورت انکار ناپذیر برای توسعه بخش اقتصادی منطقه محسوب می شود.

فرماندار پیشوا با تشریح اقدامات انجام شده برای راه اندازی پایانه حمل و نقل و صادرات در این شهرستان گفت: در جریان سفر معاون اول رییس جمهور به شهرستان پیشوا، موضوع راه اندازی پایانه حمل و نقل و صادرات در این منطقه مطرح  و با استقبال وی مواجه شد.

وی ادامه داد: معاون اول رییس جمهور دستور لازم را در این زمینه صادر کردند و هم اکنون با پیگیری های انجام شده، پایانه حمل و نقل و صادرات در مرحله صدور مجوز است.

ملکوتی خواه اضافه کرد: راه اندازی پایانه حمل و نقل و صادرات در پیشوا می تواند اقتصاد جنوبشرق استان تهران را دچار تحول کرده و بسیاری از محصولات از این طریق به بازارهای مختلف صادر شود.

از طرف دیگر اگرچه طی سال های اخیر در شهرستان ورامین برای اخذ مجوز احداث پایانه حمل و نقل و صادرات تلاش های فراوانی شد و حتی مجوز های لازم نیز صادر گردید اما به علت عدم حضور بخش خصوصی، این امتیاز مهم هنوز به ورامین نرسیده است.

حسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازمان صنعت و معدن استان تهران و اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین با راه اندازی پایانه صاداتی در این شهرستان موافق است و طی سال های گذشته اقدامات اولیه را نیز برای تحقق این مهم انجام داد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین افزود: در این زمینه مجوزهای لازم از مجاری قانونی اخذ شد اما به دلیل عدم حضور بخش خصوصی که در این زمینه متقاضی بود، این امتیاز به نتیجه نرسید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.