با ما همراه باشید

اتاق خبر

مهلت ثبت نام فعالان فرهنگی هنری استان تهران جهت بهره مندی از تسهیلات جبران خسارت کرونا تمدید گردید

خبراستان:معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از مهلت ثبت‌نام صاحبان کسب ‌و کارهای فرهنگی و هنری استان دارای بیمه و فاقد بیمه در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا تا بیست و پنجم مرداد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مرتضی قاسمی چراتی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا فرصت ثبت نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir را تا بیست و پنجم مرداد تمدید کرده است و این بهترین فرصت برای استفاده فعالان فرهنگی و هنری و رسانه ای این استان است تا با مراجعه و ثبت نام در سامانه کارا از فرصت تمدید شده نهایت استفاده را ببرند.

وی بیان کرد: همه گیری ویروس کرونا آسیب زیادی را به کسب و کارهای مختلف از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح استان تهران وارد کرده است و ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین دلیل، اقدام به اعطای تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه کارا کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل در ادامه تصریح کرد: ثبت نام در سامانه اعطای تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بدون کد کارگاهی نیز امکان‌پذیر است.

وی میزان این تسهیلات را ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریال بیان کرد و اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ثبت‌نام هنرمندان فاقد کارگاه و بیمه از این هفته آغاز شده است و با توجه به اختصاص تسهیلات ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریالی به این گروه و تنفس سه ماهه و بازپرداخت دو ساله، فعالان هنری و آموزشگاهها می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

قاسمی چراتی ادامه داد: این تسهیلات در سه سطح شامل تسهیلات ۱۶۰ میلیون ریالی ویژه کارفرمایان دارای کد کارگاهی و به ازای هر نفر تحت اشتغال در بنگاه تحت پوشش ۸۰ میلیون ریال، تسهیلات ۸۰ میلیون ریالی کارفرمایان خویش‌فرما و تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی فعالان فرهنگی و هنری آزاد فاقد بیمه پرداخت می شود.

گفتنی است؛ مهلت کسب و کارها و صاحبان مشاغل مختلف برای ثبت نام در سامانه کارا تا پیش از این، پانزده مرداد اعلام شده بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.