با ما همراه باشید

اتاق خبر

اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز«توچال»پاکدشت آماده بهره برداری شد

خبراستان:پاکدشت- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاکدشت گفت: اقدامات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و رسوب در حوزه آبخیز «توچال» پاکدشت به مرحله اجرا درآمده بود، آماده بهره برداری شده است.
علی گلستانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و رسوب در حوزه آبخیز «توچال» پاکدشت به مرحله اجرا درآمده بود، آماده بهره برداری شده است.

گلستانی با بیان اینکه این اقدامات با اعتبار یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است افزود: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث، بهسازی و تکمیل بندهای سنگی-ملاتی و خشکه چین به حجم عملیات ۳۷۳۱ مترمکعب انجام شده است.

وی اجرای پروژه‌های آبخیزداری را در کنترل سیلاب و کاهش خسارت‌های احتمالی بسیار مؤثر دانست و در این خصوص عنوان داشت: از آنجایی که تمامی حوزه‌های آبخیز شهرستان پاکدشت مشرف به مناطق شهری هستند و این شهرستان سابقه سیلخیزی دارد، بر همین اساس اجرای این گونه پروژه‌ها تاکنون توانسته تأثیر زیادی در کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به مناطق پایین دست داشته باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاکدشت به دیگر مزایای اقدامات آبخیزداری و آب خوانداری اشاره کرد و بیان داشت: این اقدامات علاوه بر کنترل سیلاب و فرسایش خاک، موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی می‌شود.

گلستانی از ادامه فعالیت‌های آبخیزداری در حوزه آبخیز توچال خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری، این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی-گابیونی و خشکه چین با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا می‌باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.