با ما همراه باشید

اتاق خبر

جوان کارآفرین استخدام را ننگ خود می‌داند

خبراستان: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: جوانی که توان و ظرفیت کارآفرینی و ایجاد تحول در جامعه دارد، استخدام در یک اداره و یا شرکت را ننگی برای خود می‌داند.

سورنا ستاری عصردوشنبه در آئین افتتاح مرکز نوآوری شهرستان ورامین گفت: جوان ایرانی سال‌ها درس نخواند که پشت درب اتاق این رئیس و آن مسئول به دنبال استخدام باشد، اگر جوان از ظرفیت خود در کارآفرینی آگاهی داشته باشد، آن وقت استخدام شدن در یک اداره و شرکت را ننگ خود می‌داند.

وی اظهار کرد: آن چه باعث شکل گیری اقتصاد دانش‌بنیان در کشور می‌شود، زیست بوم است و پول تنها بخشی از این زیست‌بوم را تشکیل می‌دهد، امروز برای ایجاد تحول در اقتصاد دانش‌بنیان به تفکر نو و جدی به این حوزه نیاز است تا با آن، به جوانان کمک شود تا در محیطی درست، به کار، فعالیت، نوآوری و کارآفرینی روی آورند.

ستاری تأکید کرد: اگر یک جوان به دلیل کمبود ظرفیت‌ها و امکانات، به تهران عزیمت کند، به مانند خونی است که از این منطقه به جای دیگر می‌رود، بنابراین باید با درک صحیح از وضعیت موجود، زمینه لازم برای نگاه داشتن جوانان و صاحبان ایده در منطقه فراهم کرد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری ورامین گفت: شهرستان ورامین از پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه فناوری برخوردار است که با توجه بیشتر می‌توان از آن در پیشبرد اهداف منطقه به ویژه در حوزه کشاورزی بهره برد.

معاون علمی رئیس جمهوری تصریح کرد: اگر ارزش کارآفرینی برای مسئولان مشخص شود، محیطی مناسب برای کسب و کارهای نوین فراهم می‌کنند.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده است تا هر میزان فضا که در اختیار شهرستان است را با تأمین اعتبارات مورد نیاز بازسازی و در اختیار جوانان قرار دهد تا زمینه به کارگیری از توانمندی جوانان فراهم شود.

وی تأکید کرد: برای حمایت‌ از شرکت‌های ‌دانش‌بنیان تنها به اراده نیاز است و هیچ محدودیتی در تأمین اعتبارات مالی وجود ندارد.

ستاری گفت: شهرستان ورامین از ظرفیت‌های ویژه در حوزه کشاورزی و گردشگری برخوردار است که با استفاده از این مزیت‌ها و بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌ها، می‌توان زمینه پیشرفت منطقه را فراهم کرد.

مرکز نوآوری ورامین در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع و با اعتبار ۴ میلیارد ریالی اختصاص یافت از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران مستقر در ورامین راه‌اندازی شده است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.