با ما همراه باشید

اتاق خبر

همکاری ورامین و دانشگاه امیرکبیر در پروژه‌های تحقیقاتی و علمی همکاری

خبراستان: فرماندار ورامین گفت: شهرستان ورامین به منظور توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی با دانشگاه امیرکبیر همکاری می‌کند.

حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جریان دیدار با رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: شهرستان ورامین در طول سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده علمی در زمینه‌های مختلف کرده و به منظور توسعه فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی بر پایه علوم روز، همکاری‌های گسترده‌ای با مراکز علمی کشور و خارج از کشور انجام داده است.
وی افزود: پیش از این،یک گروه تحقیقاتی دانشگاه اشتوتگارت آلمان با همراهی اساتید دانشگاه صنعتی شریف با حضور در شهرستان ورامین و بازدید از طرح ها و پروژه های مختلف زیست محیطی شهرستان ، همکاری سه ساله ای را در قالب طرح توسعه شهرستان ورامین در حوزه محیط زیست آغاز کردند.
وی اظهار کرد: با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و تأمین اعتبار لازم، مرکز نوآوری شهرستان ورامین در مرکز تحقیقات کشاورزی در حال احداث است و به زودی این مرکز افتتاح و در اختیار جوانان و محققین قرار می‌گیرد.
کاغذلو تصریح کرد: امروز بسیاری از جوانان تحصیل کرده و ایده پردازان دیگر علاقه ای به پشت میزنشینی ندارند و تلاش دارند تا با ایده های خلاق و استفاده صحیح از فضای مجازی، علاوه بر ایجاد درآمد، به رونق کسب و کار در جامعه کمک کنند.
وی تأکید کرد: جوانان باید اثرگذاری خود را با ارائه نظرات سازنده به نمایش گذاشته و خروجی جلسات تخصصی را در احیاء اقتصاد جامعه به نمایش بگذارند.
وی گفت: تا کنون چندین مرحله از رویداد کسب و کار استارتاپی در ورامین برگزار شده و طی آن، جوانان خلاق شهرستان ایده‌های خود را برای توسعه کسب و کار و فعالیت‌های علمی ارئه کردند.
فرماندار ورامین با اشاره به این که ۸۰ درصد از اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی است اظهار داشت: اقتصاد ورامین بر پایه کشاورزی بنا نهاده شده و از این رو ، این شهرستان به عنوان منطقه سبز در استان تهران شناخته می‌شود و باید فعالیت‌های کشاورزی را با پیشرفت‌های علمی همراه کرد.
حسین کاغذلو افزود: یکی از مشکلات کشاورزی شهرستان ورامین علاوه بر کمبود آب ، عدم استفاده از فناوری های نوین در کشاورزی و آبیاری است که این امر می تواند با تبادل اطلاعات بین ورامین و دانشگاه امیرکبیر، به فرصتی برای توسعه منطقه تبدیل شود.
وی از فرونشست دشت ورامین به عنوان یکی از مهمترین چالش های منطقه یاد کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه امیرکبیر می‌تواند از پیشروی این پدیده جلوگیری کند.
وی از دفع فاضلاب و پسماند شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان دیگر چالش ورامین یاد کرد و از مسوولان دانشگاه امیرکبیر خواست تا در این زمینه نیز یاریگر مسوولان ورامین باشند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.