با ما همراه باشید

اتاق خبر

آماده‌باش نیروهای امداد و نجات در استان تهران / تاکنون حادثه‌ای گزارش نشده است

خبر استان : معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به وقوع باد و طوفان در استان تهران، از آماده‌باش نیروهای امداد و نجات در این استان خبر داد و گفت: تاکنون حادثه‌ای گزارش نشده است.

شاهین فتحی با اشاره به وقوع طوفان در استان تهران اظهار کرد: از روز گذشته، هواشناسی هشدارهایی در خصوص بارندگی، رعد و برق و طوفان داده بود که ما نیز این هشدارها را به مراکز، پایگاه‌ها و شعب هلال احمر این استان اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز هشدارها در مورد طوفان و رعد و برق در استان تهران شدت پیدا کرد، افزود: به همین منظور، تمام پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در استان تهران در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان تهران تصریح کرد: همچنین برخی از نیروهای امداد و نجات نیز در پایگاه‌ها برای وقوع حوادث احتمالی فراخوان شده‌اند.

فتحی گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی بارندگی شدید در غرب استان تهران وجود داشت، 2 تیم در مناطق سولقان و امامزاده داوود (ع) مستقر شدند تا اگر مشکلی به وجود آمد، بتوانند پوشش‌های لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در حالت آماده‌باش قرار دارند و تاکنون حادثه‌ای گزارش نشده است.

به گزارش فارس، از دقایقی پیش باد و طوفان در مناطق استان تهران و همین‌طور شرق این استان آغاز شده و این در حالی است که اداره‌کل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه‌ای از پیش‌بینی وقوع رگبار، رعد و برق و تندباد شدید موقتی در استان تهران به ویژه در شهرهای فیروزکوه، دماوند، آبعلی و لواسانات طی امروز و فردا خبر داده بود.

در این اطلاعیه توصیه شده است: برای جلوگیری از خطر احتمالی طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رعد و برق و مه غلیظ در مناطق کوهستانی تمهیدات لازم دیده شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین در شهرهای جنوبی استان تهران به ویژه رباط کریم و ورامین به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفی هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس گزارش هواشناسی، بیشینه دمای امروز دماوند 30 درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای امشب به 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ بیشینه دمای فیروزکوه 26 درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای امشب 11 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

در ارتفاعات شرق استان تهران نیز به خصوص در شهر آبعلی سرعت وزش باد 18 کیلومتر بر ساعت با دید افقی بیش از 10 کیلومتر گزارش شده است.

با توجه به احتمال رخداد طوفان تندری و رگبار و رعد و برق و همچنین تندباد شدید موقتی، توصیه می‌شود تا احتیاط لازم برای تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیل، احتیاط در عبور و تردد در مناطق کوهستانی به سبب احتمال صاعقه و همچنین پیش‌بینی لازم در عبور از جاده‌های کوهستانی البرز به ویژه دامنه‌های شمال آن و جاده‌های کوهستانی شمال غرب به سبب مه غلیظ  انجام شود.