با ما همراه باشید

اتاق خبر

۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین از متصرفان پس گرفته شد

خبر استان : با تلاش جهاد کشاورزی و با حکم دستگاه قضایی بیش از ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه و با حضور مأموران دستگاه قضایی و انتظامی بیش از ۲۲ واحد غیرمجاز در مساحتی بالغ بر ۵۰ هکتار تخریب و از متصرفان پس گرفته شد.

سودجویان، ۵۰ هزار متر مربع از بهترین و مرغوب ترین اراضی کشاورزی شهرستان ورامین در منطقه جوادآباد را به ویلا تبدیل و به مردم واگذار می کردند.

محمد حسین تاجیک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازپس گیری اراضی کشاورزی شهرستان ورامین از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی در سال جاری است که با جدیت دنبال خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: با هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، بیش از ۵۰ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی در جوادآباد ورامین از متصرفان بازپس گرفته شد.

احیای ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین

وی ادامه داد: سودجویان بیش از ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تبدیل به باغ ویلا کرده و آن را به مردم واگذار کرده بودند.

تاجیک اضافه کرد: جهاد کشاورزی با جدیت حفظ و حراست از مرغوب ترین اراضی کشاورزی شهرستان ورامین را دنبال کرده و با تعامل صورت گرفته با متخلفان برخورد خواهد کرد.

اجازه هرگونه ساخت و ساز در بافت روستاها بدون اخذ مجوز داده نخواهد شد

محمد حیدری سرپرست بخشداری جوادآباد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جوادآباد به عنوان قطب کشاورزی شهرستان ورامین محسوب می شود اما متأسفانه برخی سودجویان به دنبال تغییر کاربری اراضی در این منطقه هستند.

وی افزود: امروز با همکاری دستگاه های قضایی، انتظامی و جهاد کشاورزی بیش از ۲۲ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای ایجدان جوادآباد تخریب و از متصرفان گرفته شد.

حیدری ادامه داد: حفظ اراضی ملی و طبیعی از جمله وظائف دستگاه ها و نهادهای مسئول است که این موضوع با جدیت در شهرستان ورامین پیگیری شده و اجازه هرگونه ساخت و ساز در بافت روستاها بدون اخذ مجوز داده نخواهد شد.

وی اضافه کرد: باید برای ساخت و ساز در بافت روستاها و زمین های کشاورزی، مجوز لازم از سوی نهادهای مسئول صادر شود در غیر اینصورت با متخلفان به صورت قاطع برخورد خواهد شد.

حیدری عنوان کرد: مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز و احیای زمین های کشاورزی تصرف شده از برنامه های دولت برای توسعه کشاورزی است که این موضوع با جدیت در جوادآباد ورامین دنبال می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.