با ما همراه باشید

اتاق خبر

صلاحیت ۲۷ نفر از داوطلبان انتخابات در حوزه ورامین تائید نشد

بر اساس اعلام منابع موثق، از مجموع ۵۱ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، صلاحیت ۲۷ نفر از این افراد تأئید و یا احراز نشده است.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و برای کسب این کرسی، در طول یک هفته زمان رسمی فرایند ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۵۲ نفر شامل ۴۵ مرد و ۷ زن با حضور در مرکز حوزه انتخابیه ، ثبت نام خود را تکمیل کردند.
حضور این تعداد از داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی بود که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۶۴ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۵۵ نفر مرد و ۹ نفر زن بودند که به نسبت دوره قبل، تعداد شرکت کنندگان ۱۲ نفر کاهش داشته است.
یک نفر داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای مدرک حوزوی، ۹ نفر دکترا، ۴۱ نفر فوق لیسانس و یک نفر دارای مدرک لیسانس بود.
۷۳ درصد از داوطلبانی که ثبت نام خود را تکمیل کردند، برای نخستین بار وارد این عرصه شده و ۲۷ درصد دیگر، سابقه ثبت نام در ادوار گذشته را داشتند.
۸ نفر از این افراد در گروه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۲ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۰ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال، ۴ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال، ۶ نفر ۵۱ تا ۵۵ سال، ۹ نفر ۵۶ تا ۶۰ سال، ۲ نفر ۶۱ تا ۶۵ و یک نفر در گروه سنی ۷۱ تا ۷۵ سال بودند.
یکی از این داوطلبان، در زمان قانونی با حضور در مرکز حوزه انتخابیه، انصراف خود را از ادامه حضور در فرایند این رویداد مهم سیاسی اعلام کرد و به این ترتیب، پرونده ۵۱ داوطلب در هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت، صلاحیت ۵۰ نفر تأئید شد و صلاحیت یک نفر نیز احراز نشد.
بر اساس اعلام منابع موثق، از روز گذشته و با اعلام رسمی نتیجه بررسی صلاحیت هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، مشخص شد که از مجموع ۵۰ داوطلب ثبت‌نام شده در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، صلاحیت ۲۳ نفر تأئید، صلاحیت ۱۳ نفر رد و صلاحیت ۱۴ نفر احراز نشده است.
از مجموع این ۲۷ نفر، ۲۲ نفر مرد و ۵ نفر زن هستند.
معروف ترین چهره رد صلاحیت شده، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه و نماینده فعلی مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی است که شب گذشته اعلام کرد که با پایبندی به قانون، اعتراض خود را با مستندات لازم، از مجاری قانونی اعلام کرده و قطعا با نظر شورای نگهبان صلاحیتش تأئید خواهد شد.
بر اساس اعلام شورای نگهبان، آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنان در مرحله رسیدگی هیأت نظارت تأئید نشده است و آن دسته از داوطلبان محترم نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۲۲ دیماه فرصت دارند برای اعتراض، به دفاتر استانی شورای نگهبان مراجعه کنند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.