با ما همراه باشید

اتاق خبر

بیشترین گاز مایع ورامین به عنوان سوخت خودرو مصرف می‌شود

فرماندار ورامین می‌گوید؛ کمبودی در گاز مایع در شهرستان وجود ندارد ولی بیشترین میزان سهمیه گاز ال‌.پی‌.جی (مایع) شهرستان به صورت غیرمجاز در قالب سوخت خودروها استفاده می‌شود که این امر سبب شده تا شائبه کمبود گاز مایع در شهرستان پیش آید.

با اصلاح قیمت بنزین، بسیاری از افرادی که خارج از ضابطه، اقدام به دوگانه سوزکردن خودروهای خود کرده‌ بودند، به استفاده از گاز اِل‌پی‌جی که به صورت کپسول عرضه می‌شود روی آوردند، کپسول‌هایی که در اصل برای استفاده در خانه‌ها به مناطق مختلف اختصاص پیدا می‌کند.

هر چند که پیش از افزایش و اصلاح قیمت بنزین نیز در برخی از مناطق شهرستان به ویژه در کمربندی شمالی ورامین- پیشوا، مراکزی با استفاده از کپسول‌های گاز، اقدام به پرکردن مخازن خودروها می‌کردند ولی این روزها، به تعداد این مراکز افزوده شده و همواره، تعداد زیادی از خودروهای عمدتا سواری، در مقابل این مراکز صف کشیده‌اند.

با افزایش میزان مصرف گاز اِل‌پی‌جی توسط خودروها، این شائبه در منطقه به وجود آمده که سهیمه گاز مایع در ورامین کاهش یافته است و برخی از شبکه‌های مجازی نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

۱۶ عامل در ورامین گاز مایع توزیع می‌کنند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۶ عامل در مناطق مختلف شهرستان ورامین نسبت به توزیع سیلندر گاز مایع اِل‌پی‌جی بین مردم اقدام می‌کنند که نحوه توزیع، میزان دریافت و تحویل کپسول به مردم به صورت روزانه بررسی می‌شود.

حسن میرزایی گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به صورت روزانه، لیست سیلندرهای تحویل گرفته شده توسط عوامل توزیع و تحویل آن به مردم را دریافت و بر فعالیت این واحدها نظارت مستمر دارند.

وی افزود: مصرف گاز به عنوان سوخت خودرو غیرقانونی است چرا که تغییرات ایجاد شده در خودروها، در کارت خودرو قید نمی‌شود و استفاده کنندگان را با مخاطرات بسیاری مواجه می‌کند.

بیشترین میزان سهیمه گاز اِل‌پی‌جی صرف سوخت خودروها می‌شود
فرماندار شهرستان ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اعلام شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه گاز اِل‌پی‌جی سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک ماهانه یک هزار و ۸۰ تن است که این سهمیه، بیشتری از نیاز این شهرستان‌ها است.

حسین کاغذلو افزود: با وجود آن که تمامی مناطق شهری و روستای دارای سکنه شهرستان ورامین از نعمت گاز شهری برخوردارند ولی، دولت برای رفع نیاز برخی از خانواده‌ها، سهمیه گاز مایع را بیشتر از نیاز واقعی در اختیار شهرستان قرار داده است.

وی با اشاره به این که خلاف دستورالعمل و مقررات شرکت پخش، برخی از افراد اقدام به دوگانه سوزکردن خودروهای خود اقدام می‌کنند اظهار کرد: بر اساس قانون، هیچ سهمیه‌ای از گاز اِل‌پی‌جی برای مصرف خودروها در نظر گرفته نشده و تمامی این کپسول‌ها باید به مصرف خانگی برسد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده اس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.