با ما همراه باشید

اتاق خبر

مسئولان برقراری امنیت انتخابات باید آموزش دیده باشند

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تأکید بر لزوم ارائه آموزش گفت: تمامی مسئولان برقراری امنیت انتخابات باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

حمیدرضا گودرزی روز چهارشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مأموران انتظامی در حدود قانون موظف به ایجاد نظم و جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی در جریان انتخابات و حفاظت صندوق‌ها بوده وحق دخالت در امور اجرائی و نظارت را ندارند.
وی افزود: در تبصره این ماده قانونی آمده که در صورت نیاز نیروی انتظامی به نیروهای کمکی، با تصویب مراجع ذی‌صلاح قانونی، نیروهای نظامی با نیروی انتظامی همکاری‌ می‌کنند.
معاون استانداری تهران آموزش را اساس برگزاری انتخابات دانست و افزود: هر چه میزان آموزش به دست اندرکاران برگزاری و آشنایی آنان با قوانین بیشتر شود، به همان میزان انتخابات سالم و با شکوه‌تری برگزار می‌شود.
گودرزی تصریح کرد: تمامی مسئولان برقراری امنیت انتخابات باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند تا مراحل برگزاری انتخابات طبق قانون و شفاف برگزار شود.
تمامی امکانات برای حضور پرشور مردم در انتخابات آماده است
فرماندار شهرستان ورامین نیز در این جلسه گفت: تمامی امکانات برای حضور پرشور مردم در انتخابات آماده است.
حسین کاغذلو اظهار کرد: شهرستان ورامین به عنوان مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک از زمان رسمی آغاز فعالیت ستاد انتخابات کشور، فعالیت رسمی خود را آغاز و شرایط را برای اجرای این رویداد مهم سیاسی فراهم کرده است.
وی گفت: برگزاری ۱۲ جلسه هماهنگی اعضای ستاد و نشست مشترک با فرمانداران و معاونین سیاسی انتظامی فرمانداری های پیشوا و قرچک شرایط را برای اجرای مرحله مهم ثبت نام از داوطلبان فراهم کرده و با آغاز زمان رسمی ثبت نام از افراد، این فرایند بر اساس زمان بندی و طبق پیش بینی های صورت گرفته اجرا شده است.
وی افزود: تا پایان روز سوم، ۲۲ نفر برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ثبت نام کرده اند و ۶ نفر نیز در روز چهارم با حضور درمرکز حوزه انتخابیه ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.
کاغذلو افزود: تلاش شده تا با برگزاری نشست های متعدد با احزاب و گروه های سیاسی، شرایط را برای حضور مردم در این رویداد مهم سیاسی فراهم کرده و از ظرفیت تمامی افراد و گروه ها استفاده کنیم.
وی از داوطلبین شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست تا ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و در زمان باقی‌ مانده با حضور در مرکز حوزه انتخابیه ورامین، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.
حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.