با ما همراه باشید

اتاق خبر

ضرورت مشارکت مراکز نیکوکاری برای ترویج سنت قرض‌الحسنه در کشور

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بر ضرورت مشارکت مراکز نیکوکاری برای ترویج سنت قرض‌الحسنه در کشور تاکید کرد و گفت: هدف از افتتاح و گسترش مراکز نیکوکاری سپردن کار مردم به خود مردم است.

مجید باجلان در مراسم افتتاح چهارمین مرکز نیکوکاری شهرستان قرچک در مسجد موسی بن جعفر(ع) این شهرستان طی سخنانی ضمن دعوت از خیران برای کمک نیازمندان، بیان کرد: خیران با تاسی از سیره حضرت علی(ع) نیازمندان را شناسایی و با تکریم به آنها خدمت کنند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های کمیته امداد که در اساسنامه نیز آمده خدمت بی منت و تکریم نیازمندان است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری امین کمیته امداد هستند، تصریح کرد: تحقق مددکاری، بررسی، شناخت و تکریم مددجویان به مراکز نیکوکاری واگذار می شود چرا که پایگاه مراکز نیکوکاری مسجد هر محله است.

باجلان ادامه داد: خیران و معتمدان هر محله شناخت بیشتر و دقیق‌تری از نیازمندان آن محله دارند که هدف از افتتاح و گسترش مراکز نیکوکاری سپردن کار مردم به خود مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار ترویج و گسترش سنت قرض‌الحسنه در مراکز نیکوکاری شد و گفت: برای ترویج سنت قرض‌الحسنه باید با مراکز نیکوکاری تعامل و هم‌افزایی انجام شود.

گسترش مراکز نیکوکاری یکی از رویکردهای با برکت کمیته امداد است

امام جمعه شهرستان قرچک، یکی از رویکردهای بابرکت کمیته امداد را گسترش مراکز نیکوکاری بیان کرد و افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات باعث شناخت بیشتر معتمدان و خیران هر محله نسبت به نیازمندان آن محل می شود و خدمت رسانی را آسان می کند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی با بیان اینکه یکی از رکن‌های اصلی مشارکت‌های مردمی، خیران هستند، گفت: حضور خیران و معتمدان محلی در خدمت‌رسانی به نیازمندان باعث ایجاد انگیزه در احاد مردم می‌شود.

وی، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را از شریف‌ترین و نجیب‌ترین مردم عنوان کرد و ادامه داد: دعا در این خانواده‌ها بیشتر اجابت می‌شود چرا که اولیا خداوند در این خانواده‌ها حضور دارند.

ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم افزایی در خدمت رسانی به نیازمندان می‌شود

مدیر کل کمیته امداد استان تهران نیز در این مراسم ایجاد مراکز نیکوکاری را باعث هم افزایی در خدمت رسانی به نیازمندان عنوان کرد و گفت: هدف از این کار واگذاری کار مردم به خود مردم است.

سیدابوالفضل پرپنچی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری فدک در شهرستان قرچک به عنوان صد وشصت و هفتمین مرکز نیکوکاری استان تهران افتتاح شد، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال تعداد این مراکز در استان به ۵۰۰ مرکز برسد.

وی تصریح کرد: بسیاری از امور مددجویان از جمله توانمندسازی، پرونده سالمندان، زنان سرپرست خانوار و همچنین شناسایی خیران توسط مراکز نیکوکاری انجام می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.