با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز طرح پایش اراضی کشاورزی روستاهای ورامین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از آغاز اجرای طرح پایش اراضی کشاورزی مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

احمد فدایی اردستانی روز پنجشنبه گفت: این طرح با مشارکت مدیریت جهاد کشاورزی، ادارات خدماتی، امور اراضی و یگان حفاظت منابع طبیعی و بخشداری‌های مرکزی و جوادآباد ورامین و با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: در نخستین روز از اجرای این طرح، وضعیت اراضی کشاورزی در سه روستای موسی آبادبختیاری، ایجدان و ایجدانک از نظر ساخت و ساز غیر مجاز و تغییرکاربری مورد ارزیابی قرار گرفت و موارد تخلف صورتجلسه و لیست برداری شد.

وی گفت: با پایش اراضی کشاورزی و تعیین حریم روستایی، تکلیف مسئولان مناطق روستایی در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه ساخت باغ‌ویلا مشخص می‌شود.

فدایی اظهار داشت: برخی از افراد سودجو با تغییرکاربری اراضی مرغوب کشاورزی و تبدیل آن به باغ ویلا، در صدد ثروت اندوزی هستند، اقدامی غیر قانونی که اقتصاد کشاورزی شهرستان ورامین را با مشکل جدی مواجه می‌کند.
وی افزود:طرح پایش اراضی کشاورزی شهرستان ورامین به طور مستمر در تمامی مناطق روستایی انجام می‌شود تا با شناسایی این اراضی و مستند کردن وضعیت فعلی آن از نظر ساخت و ساز غیر مجاز، بتوان در کمترین زمان به صورت قانونی با کسانی که نسبت به تغییرکاربری اقدام می‌کنند، برخورد گردد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین از مردم خواست تا در هنگام خرید باغ در مناطق روستایی، وضعیت آن را از مدیریت جهاد کشاورزی استعلام کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند چرا که عزم دستگاه قضایی و مدیریت جهاد کشاورزی ورامین، تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز احداث شده در اراضی کشاورزی است.
وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ده‌ها مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ورامین با دستور قضایی تخریب و اراضی کشاورزی آزاد شد.
ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات باغی و زراعی می‌رود

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.