با ما همراه باشید

اتاق خبر

بررسی ۴ هزار واحد گاوداری صنعتی استان تهران در اجرای طرح آمارگیری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از اجرای طرح آمارگیری گاوداری‌های صنعتی به صورت تمام شماری خبر داد و گفت: این طرح با مراجعه به۴هزارو۲۰۰واحد اجرا میشود.

مسعود افشین عصر چهارشنبه اظهار داشت: طرح آمارگیری از گاوداری‌های صنعتی به صورت تمام شماری و با مراجعه به بیش از ۴۲۰۰ گاوداری صنعتی در استان تهران از ١٥ مهرماه لغایت ١١ آبان‌ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: هدف از انجام این طرح، بهنگام سازی چارچوب گاوداری‌های صنعتی استان و تهیه اقلام مورد نیاز حسابهای اقتصادی جهت گردآوری آمار و اطلاعات مهم برای برنامه‌ریزی در این بخش است.

افشین با بیان اینکه در اجرای این طرح حدود ۶۵ نفر کارشناس مسئول، مأمور آمارگیری و بازبین فعالیت می‌کنند، افزود: حدود ۱۵ درصد از حجم کل کار این آمارگیری در کشور مربوط به استان تهران است که بیشترین حجم این آمارگیری در کشور است و بعد از استان تهران استانهای اصفهان و خراسان رضوی هریک با حدود ۳۰۰۰ گاوداری در رتبه های بعدی قرار دارند. حدود ۵۰ درصد از واحدهای آماری این طرح در استان تهران در شهرستانهای ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت است.

گفتنی است؛ در این طرح اطلاعاتی از قبیل ظرفیت، وضع و نوع فعالیت، تعداد گاو و گوساله در روز آمارگیری، مقدار و ارزش تولیدات و همچنین تعداد شاغلان گاوداری جمع‌آوری شده و در سطح استان و کشور استخراج خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.