با ما همراه باشید

اتاق خبر

حضور مردم و اتحاد در راهپیمایی اربعین بی‌نظیر بود

امام‌جمعه قرچک با اشاره به اینکه حضور مردم و اتحاد در راهپیمایی اربعین حسینی و جاماندگان اربعین بی‌نظیر بود، گفت: مردم با همان شکوهی که در بین مسیر نجف و کربلا دیده می‌شود امروز همان شکوه را در اینجا می‌بینیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت الله اسماعیلی امام‌جمعه قرچک در حاشیه پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: حضور مردم در این مراسم بسیار باشکوه است؛ مردم با همان شکوهی که در بین مسیر نجف و کربلا دیده می‌شود امروز همان شکوه را در اینجا می‌بینیم چون هدفشان واحد است یعنی یک تیر و دو نشان است.

وی گفت: هدف پیام امام حسین علیه‌السلام حمایت از منطق اسلام و عزت طلبی و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و تقویت ارزش‌ها است.

اسماعیلی افزود: این منطقه برای همه آزادی‌خواهان جهان یک اسوه و الگو است و به همین جهت اهداف این راهپیمایی با راهپیمایی‌های بین نجف و کربلا هیچ فرقی نمی‌کند و بدون شک ثواب آن زائران را این مردم خواهند برد.

امام‌جمعه قرچک بیان کرد: وقتی شکوه و حضور بالا باشد خودش یک نوع امنیت است و ایجاد امنیت می‌کند. امسال بیش از هر زمان مردم در راهپیمایی اربعین شرکت کردند البته مشکلات و سختی‌هایی هم وجود داشت که قابل‌تحمل بود و آن شور و شوقی که داشت جبران کردنی است.

راهپیمایی اربعین روزبه‌روز باشکوه و باعظمت گسترش پیدا می‌کند

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک نیز در حاشیه پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که چندین سال است در ایران اسلامی مرسوم شده است به تأسی از اعمالی است که در اربعین از طرفی علما و روایات متعدد تأکید شده است همین زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز اربعین است.

وی گفت: آن‌هایی که نتوانستند در کشور عراق حضور پیدا کنند همه‌ساله در همه شهرستان‌ها راهپیمایی جاماندگان را برگزار و به‌سوی امامزادگان حرکت کرده و در آنجا به عزاداری می‌پردازند.

خطیبی تأکید کرد: الحمدالله در منطقه داشت برای مخزن شهرستان قرچک این اتفاق افتاده از همه‌ساله به‌طرف آستان حرم عبدالعظیم حسنی حرکت می‌کنند و روزبه‌روز و هرسال این شکوه و عظمت گسترش پیدا می‌کند.

فرماندار قرچک در پایان با اشاره به برپایی موکب‌هایی که در مسیر قرچک تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همه‌ساله این برنامه توسط دستگاه‌های اداری و دولتی به لحاظ علاقه‌مندی که به امام حسین علیه‌السلام دارند در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند و زائرین که در این مسیر درحرکت هستند پذیرایی به عمل می‌آورند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.