با ما همراه باشید

اتاق خبر

قرچک؛ دومین شهرستان پر تراکم دانش‌آموزی استان تهران

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک گفت: شهرستان قرچک بر اساس اعلام رسمی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران دومین شهرستان پر تراکم دانش آموزی استان تهران است.

غلامرضا بختیاری مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک در خصوص تراکم دانش‌آموزی شهرستان بیان کرد: شهرستان قرچک بر اساس اعلام رسمی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران دومین شهرستان پر تراکم استان تهران است.

وی افزود: تراکم جمعیتی این شهرستان بر اساس آمار اعلام شده 34.6 درصد هست که از استاندارد کشوری 6.6 درصد و استاندارد شهرستان‌های استان تهران 4.6 بیشتر است.

بختیاری گفت: شهرستان قرچک از نظر وسعت سرزمینی محدود است، رشد شهرستان در شهرک‌هایی نظیر طلائیه، کارگر، گل‌ها، نیایش و غیره در ارتفاع ‌صورت گرفته است که باعث شده جمعیت شهرستان افزایش چشم‌گیرداشته باشد که بر اساس آمار سال ۹۵ جمعیت شهری قرچک از ورامین زیادتر است می باشد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک بیان کرد: افزایش جمعیت و به وجود آمدن شهرک‌های مسکونی در شهرستان قرچک بسیار خوب بوده ولی این پیشرفت سرانه‌های آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته نشده اگر هم پیش‌بینی‌شده پاسخگوی جمعیت شهرستان و شهرک‌های به وجود آمده نیست.

وی یاد آور شد: در سال های گذشته افزایش جمعیت قرچک نسبت به افزایش سرانه‌های آموزشی و فرهنگی نسبت ۱ به ۵ بوده که امروزه به معضل تبدیل‌شده و همه مناطق شهرستان تراکم دانش‌آموزی بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: افزایش تراکم دانش‌آموزی و ثبت‌نام‌های جدید در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته و این افزایش به خاطر این است که شهرستان قرچک نزدیک‌ترین شهرستان تهران است که سریز جمعیتی تهران رابه خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی پذیرا است.

وی در ادامه گفت: به خاطر تراکم جمعیتی، ثبت‌نام همه مدارس بر اساس محدوده جغرافیایی است چراکه این محدوده بندی انجام نشود آمار مدارس خاص دولتی در هر کلاس به بالای 50 می‌رسد.

بختیاری خاطرنشان کرد: یک مثال ساده برای رشته‌های نظری در حوزه دختران را می‌گویم از ابتدای قرچک تا پارک جنگلی تنها دو مدرسه سوده و فرهنگ وجود دارد که با مدیریت همکاران باید دانش آموزان دختر در رشته نظری ساماندهی شوند که شهرک طلاییه و خیابان مخابرات به مدرسه سوده و دانش آموزان خیابان‌های محمدآباد وای آباد و گوهردشت به فرهنگ معرفی می‌شوند تا با حجم تراکم دانش‌آموزی روبر نشویم.

بختیاری در پایان گفت: از همه خیرین می خواهیم که آموزش و پرورش را در ساخت مدرسه یاری کنند تا دانش آموزان در محیط آرام مشغول به تحصیل شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.