با ما همراه باشید

اتاق خبر

اقدامات پس‌گیری ساختمان فرهنگسرا ورامین در حال انجام است/ مدیران کانال‌های تلگرامی مجوز بگیرند

دیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: پیگیری‌هایی برای پس‌گیری ساختمان فرهنگ‌سرای ابتدای ورامین که در اختیار نیروی انتظامی شرق استان تهران قرار دارد در حال انجام است و به‌زودی پس گرفته خواهد شد.

احد جاودانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر، انجمن‌های هنری، نمایشی و اصحاب رسانه شهرستان ورامین اظهار کرد: پیشاپیش عید غدیر خم را به همه شیعیان جهان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم پیرو واقعی علی (ع) باشیم و نقش رسانه‌ها و هنرمندان در حوزه غدیر خم باید نسبت به سایر نهادها پررنگ باشد چراکه هنر در میان ایرانیان از جایگاه ویژه دارد.

وی گفت: من در تمام استان‌هایی که به‌عنوان مدیرکل کارکردم برخوردار بودند اما استان تهران بااینکه پایتخت هست و رسانه و هنرمند بسیار زیاد دارد ولی بسیار فقیر است و زیرساخت‌های آن با جمعیت این استان هم‌خوانی ندارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: پیگیری‌هایی برای پس‌گیری ساختمان فرهنگ‌سرای ابتدای ورامین که در اختیار نیروی انتظامی شرق استان تهران قرار دارد در حال انجام است و به‌زودی پس گرفته خواهد شد.

جاودانی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی بسیار ضعیف عمل می‌کنیم اگر اقدامات فرهنگی نکنیم بی‌شک باید زندان‌ها را زیاد کنیم، پیشگیری داشته باشیم باید بودجه بخش‌ها را به‌عنوان پیش درمانی به کارهای فرهنگی اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه ساخت سرای محله وظیفه شهرداری است که در چند شهرستان اقدامات خوبی انجام‌شده و در حال حاضر ثبت انجمن ادبی در حال انجام است و در پاکدشت نمونه ثبت آن راداریم و در سایر شهرستان‌ها نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: مؤسسات قرآنی را تا حد امکان کمک می‌کنیم، ارشاد بر مؤسساتی قرآنی نظارت دارد که مجوزشان را خود صادر کرده و نظارت مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی با خود آن سازمان است.

جاودانی اضافه کرد: ما به‌اندازه بودجه خودمان می‌توانیم پاسخگو نیازهای مالی باشیم و با اطمینان می‌گوییم که هیچ ریخت‌وپاشی در اداره کل نداریم اما باید گفت که بعد از تحریم‌ها وضعیت مالی دولت به‌هیچ‌وجه خوب نیست.

وی تأکید کرد: چون تولید نفت از 3.5 میلیون بشکه به 100 هزار بشکه رسیده و فقط می‌توانیم حقوق کارکنان خود را پرداخت کنیم در حوزه اعتبارات مشکل‌داریم، مشکل اقتصادی فقط برای مردم نیست بلکه برای همه نهادهای فرهنگی و اجرایی نیز هست.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه افزود: خانه مطبوعات یک تشکل صنفی رسانه‌ای است مانند انجمن شعر که مسوولان خانه مطبوعات خبرنگارانی هستند که توسط شما رأی داده است.

جاودانی عنوان کرد: ازآنجایی‌که نمی‌توان شاعری که جزو انجمن شعر نیست شاعر نخواند به همین مثابه نمی‌توان خبرنگاری را که عضو خانه مطبوعات نیست، خبرنگار ندانست.

وی در پایان به فضای مجازی اشاره کرد و از مدیران کانال‌های تلگرامی خواست: به‌منظور ساماندهی کارهای اخذ مجوز خود را انجام دهند چون از دید ما فقط رسانه‌های مجوز دار رسمیت دارند و باید تمام مدیرها دارای مجوز رسمی اداره ارشاد باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.