با ما همراه باشید

اتاق خبر

انتظارات مردم ورسانه‌های محلی ازسفر سوم رییس‌جمهور به استان تهران

خبر استان : دو مرحله سفر رییس جمهور به شهرستان های استان تهران با کمبودها و مشکلاتی همراه بود و مردم و رسانه های محلی امیدوارند که در مرحله سوم این مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون دو مرحله از سفرهای رییس جمهور به شهرستان های استان تهران انجام شده به طوری که وی در گام اول با سفر به غرب استان تهران با مردم شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس دیدار کرد و در گام بعدی در جمع مردم اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان به سخنرانی پرداخت.

حال مسئولان استانداری تهران خبر می دهند که به زودی رییس جمهور در سومین مرحله سفر خود به شهرستان های استان تهران به جنوبشرق این استان سفر خواهد کرد.

سفر رییس جمهور به جنوبشرق استان تهران به زودی انجام می شود

سید شهاب الدین چاووشی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های جنوبشرق استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آینده ای نزدیک شاهد سفر پربار ریاست جمهور به شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا خواهیم بود.

معاون سیاسی استاندار تهران افزود: این سفر موقعیت خوبی برای انعکاس مشکلات این شهرستان هاست تا وی از نزدیک در جریان کمبودها و کاستی های این مناطق قرار گرفته و دستورات لازم را برای رفع آنها صادر کند.

وی بیان داشت: رئیس جمهوری در سفرهای اخیر خود به سایر شهرستان های استان تهران اعتبارات قابل توجهی را به این مناطق اختصاص داد و طی این سفرها در راستای توسعه فضای اقتصادی گام های ارزشمند و مؤثری برداشته شد.

سفر استانی رییس جمهور کراپ شده

دو مرحله سفر رییس جمهور به شهرستان های استان تهران با نواقص و مشکلاتی همراه بود.

در طول دو مرحله سفر استانی رییس جمهور به شهرستان های استان تهران و برخلاف سفرهای روسای جمهور دولت های گذشته، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ وقتی برای سخنرانی و بیان مطالبات مردم نداشتند و فقط استاندار تهران به عرض خیر مقدم پرداخت.

همچنین در جریان این سفرها، خبرنگاران محلی مورد بی مهری مسئولان نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته و در بسیاری از برنامه ها پشت در مانده و به مراسم راه پیدا نکردند.

مکاتبات معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکل خبرنگاران محلی

خبرنگاران استان تهران در همایش تجلیل از خبرنگاران استان تهران با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به بی اعتنایی به خبرنگاران شهرستان های استان تهران در سفرهای اخیر رئیس جمهور به مناطقی همچون شهریار، ملارد، قدس، اسلامشهر و… خواستار تجدیدنظر جدی در نحوه رفتار و تعامل با فعالان رسانه های محلی شدند.

سفر استانی رییس جمهور کراپ شده

برزین ضرغامی در جریان افتتاح نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های جنوبشرق استان تهران در غرفه خبرگزاری مهر حاضر شد و اظهار داشت: مکاتبات لازم از سوی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی موضوع و حل مشکلات انجام شده است.

احمد حیدری یکی از فعالان رسانه ای در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: باید خبرنگاران محلی که در طول سال به بیان مشکلات، دغدغه ها و انتظارات مردم منطقه خود می پردازند در جریان سفر رییس جمهور مورد توجه بوده و بتوانند سوالات خود را از مسئولان بپرسند.

وی افزود: هدف از سفر رییس جمهور حل مشکلات و دغدغه های مردمی است به همین خاطر باید خبرنگاران محلی به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان، دغدغه های مردم مناطق مختلف استان تهران را به گوش مسئولان برسانند.

روند سفرهای رییس جمهور به شهرستان های استان تهران تغییر نخواهد کرد

سیدحسین هاشمی چند روز پیش و در حاشیه تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا ائمه جمعه و نمایندگان مجلس در سفر رییس جمهور به شهرستان های استان تهران سخنرانی نمی کنند، اظهار داشت: قبل از هر مرحله از سفر رییس جمهور، ما با برگزاری جلسات متعدد مشکلات را لیست می  کنیم چرا که باید با اشراف کامل رییس جمهور را از معضلات مختلف مطلع سازیم.

استاندار تهران افزود:‌ بر روی مشکلاتی که قرار است بیان و درباره آن تصمیم گیری شود، کار کارشناسی شده تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی ادامه داد: روند سفرهای رییس جمهور به شهرستان های استان تهران تغییر نخواهد کرد.

خبرنگاران محلی جنوبشرق استان تهران از رییس جمهور انتظار دارند که در  این سفر در جریان برنامه ها و مراسم های پیش بینی شده حاضر شوند.

سفر استانی رییس جمهور کراپ شده

از طرف دیگر انتظار می رود که ائمه جمعه و نمایندگان مجلس به عنوان نماینده رهبری و نماینده مردم در منطقه در سفر رییس جمهور به بیان مشکلات و دغدغه های مردم بپردازند.

مردم انتظار دارند رییس جمهور با دست پر به جنوبشرق استان تهران بیاید

سید حسین نقوی حسینی رییس مجمع نمایندگان استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا روند سفر رییس جمهور به مناطق مختلف استان تهران صحیح است یا خیر، اظهار داشت: ما از رییس جمهور در سفر به جنوبشرق استان تهران چند انتظار مهم داریم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: از رییس جمهور انتظار می رود که در سفر به جنوبشرق استان تهران به خواسته ها و مطالبات مردم توجه کرده و با دست پر به این شهرستان سفر کند.

نقوی حسینی اضافه کرد: برخی از مطالبات مردم شهرستان های جنوبشرق استان تهران چندین سال است که بر زمین مانده و حتی با اینکه مصوبه دولت را دارد، اجرایی نمی شود.

وی عنوان کرد: مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی قرار داشتند اما امروز برخی محرومیت ها، مردم این مناطق را آزار می دهد.

مجتبی بوربور و فرامرز تاجیک معاونان فرماندار ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشتند: برنامه های سفر رییس جمهور از طریق نهاد ریاست جمهوری تنظیم می شود اما مکاتبات لازم برای حضور خبرنگاران محلی در مراسم انجام خواهد شد.

خبرنگار:سید محمد حسن محمودی

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.