با ما همراه باشید

اتاق خبر

فرهنگسرای بزرگ پیشوا هرچه سریع‌تر عملیاتی شود

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: فرهنگسرای شهرستان پیشوا باید هرچه سریع‌تر تکمیل و عملیاتی شود.حسین عباسی در حاشیه سفر نوبخت به پیشوا افزود: این شهرستان …

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: فرهنگسرای شهرستان پیشوا باید هرچه سریع‌تر تکمیل و عملیاتی شود.

حسین عباسی در حاشیه سفر نوبخت به پیشوا افزود: این شهرستان پتانسیل بسیار عظیم در حوزه کشاورزی و دامپروری و جایگاه برتر و قوی در سطح کشور و استان با بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی به صورت مکانیزه و سنتی دارد.

وی گفت: شهرک صنعتی پیشوا با مساحت ۱۴۰۰ هکتار با زیرساخت های تأمین شده در بخش آب و برق یکی دیگر از ظرفیت‌های عظیم شهرستان است که پویایی آن مستلزم رفع برخی موانع است.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: با توجه به ظرفیت‌های منطقه برای برون رفت از شرایط اقتصادی موجود کشور و کاهش اتکا به صنعت نفت، به تقویت عرصه و حوزه کشاورزی به‌خصوص توسعه گلخانه‌ای توجه ویژه و اقدامات مشوقانه بیشتری برای کشاورزان زحمتکش انجام شود که آمادگی ارائه طرح به ویژه در زمینه راه‌اندازی توریسم کشاورزی را در پیشوا داریم.

وی گفت: خطوط و شبکه‌های فرسوده آبرسانی شهر و روستاها نیازمند اصلاح و بازسازی و طرح فاضلاب شهری نیز دارای اولویت اجرا و تکمیل است و مهمتر از آن طتکمیل طرح جمع آوری فاضلاب است.

عباسی افزود: رفع مشکل راه‌های مواصلاتی شهرستان از جمله تسریع در اجرای طرح احداث جاده آنتنی دسترسی پیشوا به اتوبان قم-گرمسار (حرم تا حرم) و تغییر کد و ردیف طرح از استانی به ملی در دستور کار مجموعه شهرستان قرار دارد.

وی گفت: تسریع و اقدام عاجل در تامین اعتبار و اجرای خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و مخازن از سد ماملو به شهر پیشوا به دلیل بحران های آبی اخیر بسیار ضروری است.

عباسی افزود: پیشرفت متوازن شهرستان و اتصال حلقه صنعت به کشاورزی و رونق اقتصادی و اشتغالزایی نیاز به استقرار صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی و حمایت بیشتر از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.