با ما همراه باشید

اتاق خبر

مسئولان ‌به فکر حق آبه تالاب فصلی بند علی‌خان ورامین باشند

رئیس محیط‌ زیست شهرستان ورامین گفت: مسئولان باید به فکر حق آبه تالاب فصلی بند علی‌خان ورامین باشند.

منصور گل محمدی در خصوص تالاب بند علی‌خان ورامین، گفت:‌ خاصیت همه تالاب‌ها و دریاچه‌ها فصلی به‌گونه‌ای است که اگر آب ورودی قطع شود تالاب از بین می‌رود که تالاب حساس در اثر آب خیلی زودتر از این‌ها از بین می‌رود.

وی گفت: تالاب بند علی‌خان اصلاً عمقی ندارد و نهایتاً عمق تالاب بند علی‌خان دو متر در شیارهای بزرگ است و این اتفاقی است که هرساله رخ می‌دهد، هرچند که باران و میزان ورودی به تالاب در سال جاری بسیار زیاد بوده است.

رئیس محیط‌زیست شهرستان ورامین بیان کرد: پرندگان تالاب عمدتاً مهاجر هستند و در فصل تابستان پرندگان خاصی نیست و همه بومی است، حیوانات همچون یک سری خزندگان در آنجا است و تعدادی دام سبک و سنگین برای چرا به آنجا می‌روند.

گل محمدی افزود: تالاب ورامین که به تالاب بند علی‌خان معروف است فصلی است، در فصل خاصی رخ می‌دهد، یعنی از مهرماه تا اوایل سال جدید دارای آب است و بر اثر گرما آب تالاب خشک می‌شود و در مهرماه آب به تالاب سرریز شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روال تالاب‌های فصلی به خصوص تالاب بند علی‌خان به این شکل است و مسئولان باید به فکر حق آبه تالاب فصلی بند علی‌خان باشند تا زمانی که پرندگان مهاجر می‌آیند با تالاب خشک مواجه نشوند

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.