با ما همراه باشید

اتاق خبر

استعدادیابی و شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک گفت: استعدادیابی و شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود و در حوزه نخبه پروری در پژوهش سراهای قرچک برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.

صبح امروز نخبگان جوان شهرستان قرچک با غلامرضا بختیاری مدیر آموزش‌وپرورش این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند و در خصوص مشکلات خود در حوزه پژوهش، فناوری و استعدادیابی پرداخته و خواستار کمک مسئولان شهرستان در حوزه‌های علمی شدند.

غلامرضا بختیاری مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک در این دیدار، اظهار کرد: قرچک از شهرستان‌هایی است که از نظر علمی و وجود جوانان نخبه در استان تهران حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: تراز علمی هر کشور در جوامع بین‌المللی با طرح‌های پژوهشی، مقاله‌ها و اختراعات علمی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مدیر آموزش‌وپرورش قرچک گفت: آینده هر کشور به دست نخبگان و جوانان میسر می‌شود، اگر می‌خواهیم به اوج قله تمدن و پیشرفت علمی دست‌یابیم باید سخت تلاش کنیم و چرخ علمی کشور را به حرکت دربیاوریم.

بختیاری بیان کرد: باید آمادگی لازم در حوزه علم و فناوری ایجاد کنیم، در دنیا امروزی به این نتیجه رسیده‌اند که بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه برای پیشرفت و توسعه منابع انسانی جوان است.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش قرچک از تمامی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران جوان و نخبه علمی در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان حمایت می‌کند.

مدیر آموزش‌وپرورش قرچک تأکید داشت: مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان آماده همکاری همه‌جانبه با طرح‌ها و ایده‌های پژوهشگران جوانان شهرستان است.

بختیاری بیان داشت: پژوهشگران جوان قرچک باید در شناسایی نخبگان جوان و استعدادیابی دانش آموزان مستعد در مدارس همراه و هم یار آموزش‌وپرورش باشند.

وی خاطرنشان کرد: استعدادیابی و شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود و در حوزه نخبه پروری در پژوهش سراها و مراکز علمی شهرستان برنامه‌ریزی مناسب صورت گرفته است که در سال جاری با حضور نخبگان برتر شهرستان اجرایی می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.