با ما همراه باشید

اتاق خبر

اروپا بداند عمل به تعهدات برجامی آسان‌تر از سردادن فریاد نگرانی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی ها که امروزه فریاد می زنند حفظ برجام حیاتی است و اجرای تعهدات ایران در مواجه با آن ضرورت دارد چرا به تعهدات و وظایف خودشان عمل نمی کنند؟.

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به پایان مهلت 60 روزه اروپایی ها برای عمل به تعهدات برنامه جامع اقدام مشترک و آغاز گام دوم ایران در کاهش سطح تعهدات برجامی، گفت: باید یادآور شد کشورمان تاکنون بر اساس چارچوب مفاد برجام عمل کرده و این موضوع در زمان اجرای کامل تعهدات و در زمان کاهش سطح تعهدات رعایت شده است.

هیچ کشوری نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را ناقض برجام بداند

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین هیچ کشوری نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را ناقض برجام بداند و حتی عنوان کند که کشورمان از این توافقنامه خارج شده است.

وی ادامه داد: اروپایی ها که امروزه فریاد می زنند حفظ برجام حیاتی است و اجرای تعهدات ایران در مواجه با آن ضرورت دارد چرا به تعهدات و وظایف خودشان عمل نمی کنند؟.
سیدحسین نقوی حسینی

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه عدم انجام تعهدات از سوی کشورهای غربی برنامه جامع اقدام مشترک را به روز و حال کنونی انداخته است نه رفتارهای ایران، افزود: بر این اساس وجدان بیدار جامعه بین المللی می تواند قضاوت کند خروج آمریکا از برجام، عدم انجام تعهدات اروپایی ها و ارائه وعده های پوچ موجب ناکامی برجام شده یا اجرای کامل تعهدات از سوی ایران اسلامی.

کشورهای غربی بجای بکارگیری پروپاگاندای رسانه ای و ابراز نگرانی به تعهداتشان عمل کنند

نقوی حسینی یادآور شد اقدام های اخیر ایران و کاهش سطح تعهدات برجامی بر اساس مفاد و برندهای 26 و 36 برجام است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین کشورهای غربی بجای بکارگیری پروپاگاندای رسانه ای، برگزاری نشست های سیاسی، صدرو بیانه ها و ابراز نگرانی ها، بهتر است به تعهداتشان عمل کنند تا ایران نیز به اقدامات گذشته عمل کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه اگر اقدام عملی از سوی طرف‌های مقابل انجام نشود، ایران از 16 تیر اقدامات بعدی را انجام خواهد داد، بیان کرد که در 16 تیرماه سطح غنی‌سازی ایران دیگر 3.67 نخواهد بود و این تعهد را کنار گذاشته و به هر مقداری که ضرورت و نیاز ما باشد، ارتقاء خواهیم داد.

روحانی تصریح کرد که از 16 تیر اگر طرف‌های مقابل به تمامی تعهدات خود طبق زمان‌بندی عمل نکنند، رآکتور اراک به شرایط سابق یعنی شرایطی که آنها ادعا می‌کردند خطرناک بوده و می‌تواند پلوتونیوم تولید کند، بازخواهد گشت؛ مگر اینکه در مورد رآکتور اراک آنها به تمامی تعهدات خود عمل کنند.

همچنین رئیس جمهور تأکید کرد که توصیه ایران به اروپا و آمریکا، بازگشت به منطق، میز مذاکره، تفاهم، احترام به قانون و احترام به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد است و در این شرایط همه باید به برجام عمل کنند./

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.