با ما همراه باشید

اتاق خبر

قرچک صاحب شرکت تعاونی عشایری می شود

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در نخستین جلسه هماهنگی تأسیس شرکت تعاونی عشایر و دامداری قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد اظهار داشت: شبکه تعاونی های عشایری کشور به منظور ارائه خدمات رفاهی به جامعه عشایر و تامین نیازمندی های اساسی خانوارهای عشایری تشکیل شده که با بررسی فعالیت این تعاونی، مشخص می شود که این تشکل، خدمات شایسته و قابل قبولی به این قشر از جامعه ارائه داده است.
وی افزود: شرکت تعاونی عشایری قرچک با هدف تهیه، تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده ها، تأمین و توزیع نهاده های دامی موردنیاز دام عشایر، تدوین و اجرای طرح ها و پروژه های تولیدی و نیز بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی شکل می گیرد تا بخشی از مشکلات این افراد که نقش مهمی در تولید محصولات دامی دارند، برطرف شود.
وی گفت: هرگونه تلاش برای بهبودی زندگی عشایر باید در مسیر افزایش بهره وری و بهبود بخشی به تولیدات در جامعه عشایر قرار گیرد و تشکل های عشایری می توانند نقش موثر و کارسازی در فعالیت های تولیدی و اقتصادی عشایر ایفا کند.
رشیدیان اظهار داشت: بیشتر عشایر شهرستان قرچک در روستاهای ولی آباد، امین آباد، صالح آباد و داود آباد زندگی می کنند که سهم ویژه ای در تولید محصولات دامی شهرستان دارند.
وی گفت: برخی از عشایر شهرستان قرچک عضو شرکت تعاونی ورامین هستند که تلاش می شود تا با جمع آوری اطلاعات این افراد و تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه دار کردن آنها، شرکت تعاونی عشایری قرچک مستقل از ورامین تأسیس شود.
بخشدار مرکزی قرچک اظهار داشت: ۴ نفر از عشایر شهرستان قرچک به عنوان نماینده قشر عشایر، دامدار و کشاورز شهرستان به منظور تهیه بانک اطلاعاتی عشایر تعیین می شوند تا فرآیند اداری تاسیس شرکت تعاونی عشایری را دنبال کنند.
قرچک با یک بخش و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.