با ما همراه باشید

اتاق خبر

نوسازی بافت‌های فرسوده در استان تهران فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه از بین ۴۲ شهر استان تهران تنها در ۵ شهر استان برنامه بازآفرینی مصوب شده است گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در استان تهران فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارد.

محمد تقی‌زاده صبح امروز در جلسه کمیسیون ماده 5 با بیان اینکه مسئله بافت فرسوده امری جدی برای استان تهران است اظهار داشت: متأسفانه ساکنان این محدوده‌ها هم به جهت کیفیت پائین ساخت و سازها در معرض آسیب‌های ناشی از مخاطرات طبیعی آن قرار دارند و هم به دلیل برخورداری از میزان درآمد و بهره‎مندی از خدمات و غیره نسبت به دیگر شهروندان در سطح پایین‌تری قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط خاص استان تهران در موضوع بازآفرینی بافت فرسوده تصریح کرد: تراکم بالای جمعیت و وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های استان تهران به ویژه در شهرستان‌های قدس و بهارستان مبحث بازآفرینی بافت فرسوده را بیش از پیش ضروری می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه 40 درصد جمعیت شهرقدس در بافت فرسوده سکونت دارند افزود: در شهر قدس 268 هکتار محدوده بافت فرسوده وجود دارد که حدود 10 درصد مساحت این شهر را در برمی‌گیرد که به عبارتی 822 نفر در هر هکتار را شامل می‌شود.تقی‌زاده بیان کرد: 42 شهر در استان تهران وجود دارد که در حال حاضر طرح بازآفرینی تنها در 5 شهر چهاردانگه، اسلامشهر، قرچک، گلستان و ورامین مصوب شده است و علی‌رغم اینکه بخشی از بافت‌های فرسوده نوسازی شده‌اند اما هنوز فاصله زیادی با وضعیت مطلوب وجود دارد.

وی ادامه داد: مصوبات کلیدی در این زمینه انجام و تکالیف هر یک از دستگاه‌های اجرایی نیز مشخص شده است که نقش فرمانداران و شهرداران در اجرای این مهم بسیار تأثیرگذار است چرا که بازآفرینی شهری نسخه واحدی ندارد و بسته به شرایط و مکان‌های گوناگون متفاوت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: موضوع بافت‌های فرسوده سال‌هاست به عنوان یکی از دغدغه‌های دولت، مجلس، قوه قضائیه و شهرداری‌ها مطرح است و مسئولان باید برای کاستن و رفع این مشکل در پی یافتن راهکارهای مناسب و تدابیر لازم باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.