با ما همراه باشید

اتاق خبر

همایش روز پزشک در ورامین برگزار شد

خبر استان : همزمان با اول شهریور، سالروز تولد ابوعلی سینا و روز پزشک، همایشی تحت عنوان روز پزشک در ورامین برگزار شد.

در این آیین که روز یکشنبه در هتل شایان ورامین برگزار شد از پزشکان نمونه شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا تجلیل به عمل آمد.
فرماندار ورامین دراین آیین گفت: تقارن روز پزشک با هفته دولت و دهه کرامت، تقارن مبارکی است که جایگاه و تقدس پزشکان ایران اسلامی را بیش از پیش ارتقاء می بخشد و باید از این فرصت در جهت تبیین خدمات جامعه پزشکی استفاده کرد.
محسن خوانساری افزود: ابوعلی سینا میراث علمی و فرهنگی ملت ایران است و هویت هر ملت به گذشته آن بستگی دارد و ملت ایران اسلامی به دلیل داشتن سابقه تاریخی و فرهنگی درخشان باید از این میراث گرانقدر که درهمه جای جهان شناخته شده است به درستی حراست نمایند.
به گفته وی پزشکان همواره در نجات جان انسان ها پیشگام بوده اند و قداستی بالاتر از این نیست که فرد تلاش خود را به نجات جان یکی از مخلوقات خداوند معطوف دارد.
وی تصریح کرد: جامعه پزشکی ایران اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس خدمات بسیاری را به رزمندگان اسلام ارائه کردند و در پیروزی های به دست آمده توسط ایران اسلامی سهم به سزایی داشتند.
خوانساری گفت: هم اکنون جامعه پزشکی ایران در خاورمیانه رتبه نخست و در جهان رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده و باید تلاش کرد که این جایگاه ارتقاء پیدا کند.
فرماندار ورامین افزود: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ایران برای تأمین نیازهای درمانی خود به پزشکان سایر کشورها وابسته بود، ولی امروز به برکت تلاش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه علمی، نه تنها نیازهای کشور در برخورداری از پزشکان متخصص برطرف شده، بلکه این امکان به وجود آمده که خدمات پزشکی ایران به سایر کشورها صادر شود.
وی یادآور شد: پزشکان ایران اسلامی از چنان جایگاه رفیع علمی برخوردارهستند که بسیاری از افراد خارجی برای درمان به ایران سفر می کنند.
خوانساری با اشاره به تلاش دولت در اجرا طرح نظام سلامت در کشور گفت: مهم ترین سیاست دولت در بخش بهداشت و درمان، سلامت محوری و پیشگیری از بیماری های مختلف است و باید از موقعیتی که به واسطه تلاش های دولت تدبیر و امید به وجود آمده در جهت پیشبرد اهداف بهداشتی و درمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرد.
در این آیین از پزشکان نمونه شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا تقدیر به عمل آمد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.