با ما همراه باشید

اتاق خبر

وزیر جدید آموزش و پرورش باید اهل ارتباط با دولت و رییس جمهور باشد

احمدی لاشکی با بیان اینکه فردی که در راس وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد باید اهل ارتباط با دولت و رییس جمهور باشد، گفت: پیگیری مطالبات و خواسته های فرهنگیان و دانش آموزان مهمترین اولویت وزیر آموزش و پرورش باشد.

«قاسم احمدی لاشکی» در گفت و گو با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیری باید در راس وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد که مطالبات فرهنگیان را که از گذشته مانده است، برآورده کند و در واقع وزیری باید به مجلس معرفی شود که لابی اش در دولت قوی باشد و بتواند خواسته های فرهنگیان را در دولت مورد پیگیری قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از 10 هزار و 500 میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان هنوز پرداخت نشده است و فردی که در راس این وزارتخانه قرار می گیرد باید این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد و آن را پرداخت کند و در کنار آن نظام رتبه بندی معلمان را عملیاتی کند. امسال دولت در بودجه 98 برای نظام رتبه بندی معلمان بودجه ای در نظر نگرفت اما ما در مجلس مبلغی را به این منظور اختصاص دادیم ولی هنوز اجرایی نشده است و وزیری که می آید باید بحث نظام رتبه بندی را عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: در سالی که گذشت 75 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش بازنشسته شدند. آیا ما برای این افراد نیروی جایگزین داریم؟ وزارت آموزش و پرورش یک اداره نیست که بگوییم اشکالی ندارد به جای اینکه در این اتاق دو نفر کار کنند یک نفر کار کند، بحث تعداد دانش آموزان است و نمی شود بگوییم به جای 30 نفر در یک کلاس با یک معلم 60 نفر در آن کلاس باشند، اگر این گونه باشد کیفیت آموزش فدای کمیت و نیروی انسانی می شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر کسی که به وزارت آموزش و پرورش می آید باید به اندازه کافی نیروی انسانی برای حضور در مدارس و سر کلاس ها به کار گیرد. در 13/6/97 مجلس قانونی را برای تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی و نهضتی تصویب کرد و باید آیین نامه آن در دولت تدوین می شد. در حال حاضر 65 هزار نفر در کشور منتظر تدوین آیین نامه و اجرای این قانون هستند اما هنوز آیین نامه آن تدوین نشده است که این افراد تعیین تکلیف شوند.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: در واقع فردی که در راس وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد باید شجاع، قاطع، اهل تعامل، ارتباط با دولت، رییس جمهور، معاون اول و رییس سازمان برنامه و بودجه باشد و در عین حال به موضوعات و مشکلات آموزش و پرورش نیز آگاه و آشنا باشد./