با ما همراه باشید

اتاق خبر

ترکی: نداشتن برنامه عملیاتی مشکل شهرستان های تهران است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نبود برنامه عملیاتی در گذشته باعث بروز مشکلات امروز برای شهرستان های استان تهران شده است.

عمت الله ترکی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: به منظور دست یابی به هدف توسعه متوازن استان تهران، در سال 97 سند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان تدوین شد که اجرای آن از امسال آغاز و تا سال 1400 ادامه خواهد داشت.
وی گفت: در این سند وظیفه هر دستگاه تعیین شده تا در زمان اعلام شده به پیشرفت های پیش بینی شده دست پیدا کنیم.
ترکی مهمترین عامل مشکلات امروز شهرستان های استان تهران را نبود برنامه عملیاتی در گذشته اعلام کرد و افزود: پس از تصویب برنامه ششم، برنامه عملیاتی سند توسعه در استان تهران نیز تدوین شد تا با استفاده از آن پروژه هایی که از پیش طراحی شده اجرایی و به اهداف کلی، سیاست ها و راهبردهای پیش بینی شده در هر شهرستان دست یابیم.
وی با اشاره به تلاش دولت در تخصیص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان تهران گفت: در سال گذشته نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در استان درآمد کسب شده که از این میزان، 2 هزار و 500 میلیارد تومان به تهران و 3 هزار 500 میلیارد تومان به شهرداری های و دهیاری های شهرستان های استان تخصیص یافته است
ترکی سهم شهرستان قرچک در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده را یکصد میلیارد تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به این که در سند توسعه استان تهران، برش های شهرستانی نیز در نظر گرفته شده اظهار داشت: سند توسعه شهرستان، کتاب درس مسئولان است چرا که در این سند پیشنهادهای توسعه هر شهرستان درنظر گرفته شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: شورای توسعه و برنامه ریزی استان تهران به صورت منطقه ای برگزار می‌شود و در آن هر یک از شهرستان های قرچک، ری، ورامین، پیشوا و پاکدشت برای برنامه ریزی بهتر، یک شورای توسعه در استان خواهند داشت.
وی تأکید کرد: برای توسعه هر کشور، باید کاهش تصدی گری دولت اتفاق بیفتد و بخش خصوصی وارد عمل شود که این مهم در سند توسعه استان در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.