با ما همراه باشید

اتاق خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی:راه های زیادی برای فروش نفت داریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم فشارها و تحریم های یکجانبه آمریکایی ها ایران راه های زیادی برای فروش نفت دارد.

«سید حسین نقوی حسینی»گفت: آمریکایی ها همه تلاش خود را به کار گرفتند که فروش نفت ایران را به حداقل برسانند، اما واقعیت این است که آنها در این هدف با شکست روبرو خواهند شد کما این که در حال حاضر هم ایران بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت و میعانات صادر می کند.
وی با بیان این که نفت ایران قابل تحریم نیست، افزود: ما مشتری های خودمان را داریم. چرا که نفت ایران یکی از نفت های مرغوب خاورمیانه است و بسیاری از کشورها به نفت ایران نیاز دارند بنابراین آنها هیچ وقت خودشان را حذف نمی کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ممکن است مسیر نقل و انتقال و خرید و فروش نفت دچار اختلال شود ولی قطعا آنها موفق نمی شوند که جلوی فروش نفت ما را بگیرند بلکه این کار آنها بیشتر جنبه تبلیغاتی و روانی دارد تا بتوانند روی کشورهای دیگر تاثیر بگذارند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این سیاست آمریکا بیشتر کاربرد داخلی دارد و می خواهند به افکار عمومی بگویند که ما به هدفمان دست پیدا کردیم.
نقوی حسینی با بیان این که علیرغم همه تحریم ها و فشارها ما مسیرهای زیادی برای فروش نفت داریم، درعین حال گفت: باید بیشتر از فرآورده های نفتی استفاده کنیم، نفت خام خوراک کارخانه های پتروشیمی است.
وی یادآور شد: فرصت مناسبی به وجود آمده است که به جای آن که خام فروشی کنیم آن را در اختیار قرار دهیم تا با تولید محصولات پتروشیمی آن را با قیمت و کیفت بالاتر بفروشند و با کسب درآمد ارزی بیشتر، کمبود فروش نفت را هم جبران کنند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بنزین را یکی از محصولاتی عنوان کرد که می تواند نقش موثری در مقابله با سیاست آمریکا موثر واقع شود.چرا که ایران یکی از صادرکنندگان بنزین است و بنزین هم در منطقه خریداران زیادی دارد و تحریم هم نیست. بنابراین ایران می تواند بیش از درآمد ارزی از فروش نفت خام، از این مسیرها درآمد ارزی داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از طرف دیگر کشورهای دوست و شرکای سنتی ایران هم قطعا با همکاری های خود نمی گذارند آمریکایی ها به اهداف خود برسند چرا که حتما آنها هم متضرر می شوند .
نقوی حسینی در پایان گفت: کشورها باید این نکته را مد نظر داشته باشند که اگر بخواهند به حرف آمریکایی ها گوش بدهند و تابع تصمیم آنها شوند فردا ممکن است آنها تصمیمات دیگری بگیرند و در چنین تصمیماتی قطعا منافع این کشورها را در نظر نمی گیرند.
به گزارش ایرنا،کاخ سفید در راستای اعمال تحریم های یکجانبه وغیر قانونی بر جمهوری اسلامی ایران،دوشنبه دوم اردیبهشت ماه اعلام کرد معافیت خرید نفت ایران برای هشت خریداران تمدید نمی کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.