با ما همراه باشید

اتاق خبر

ضرورت ورود دادستانی به تخلفات نفتی و عملکرد زنگنه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت نفت گفت: نمایندگان خواستار ورود دادستانی به تخلفات نفتی و عملکرد زنگنه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت نفت گفت: نمایندگان خواستار ورود دادستانی به تخلفات نفتی و عملکرد زنگنه هستند.

ضرورت ورود دادستانی به تخلفات نفتی و عملکرد زنگنه

سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه بیش از 40 روز از نامه 72 نماینده به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص عملکرد زنگنه و تغییر مدیریت وزارت نفت می گذرد، گفت: متاسفانه نه تنها وزیر نفت پاسخی به انتقادات مطرح شده نداده بلکه موضوعات مطرح شده مورد بررسی هم قرار نگرفت.

وی افزود: وزیر نفت تا کنون پاسخ شفافی به انتقادات جدی نمایندگان نداد و ما پاسخ جامع و قانع کننده ای ندیدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که در حوزه نفتی باید کارهای اساسی تر صورت گیرد و وضعیتی که الان مشاهده می شود برای مقابله با شرایط جنگ اقتصادی نیست.

نقوی حسینی افزود: ما امیدواریم وزیر نفت با حضور در مجلس و در جمع نمایندگان تک تک مواردی که نمایندگان در نامه مذکور مطرح کردند را پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: درخواست ما این بود که قوه قضائیه و دادستانی به تخلفات نفتی ورود کند و طبق قانون با هر گونه فساد و اقدامات خلاف قانون برخورد جدی داشته باشد.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: ما منتظر مجازات متخلفین از سوی دستگاه قضائی هستیم.

72 نماینده مجلس به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه نوشته و از عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت انتقاد کردند.
این نامه در روز سه شنبه نهم بهمن به نگارش درآمد که نمایندگان با اشاره به تحریم‎های آمریکا تاکید کردند که راه‎حل‎ها و راهکارهای روشنی از جمله راهکارهای کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت برای مقابله با تحریم‎ها در بخش نفت و گاز وجود دارد اما اهتمام لازم برای اجرای آنها در مدیریت ارشد وزارت نفت دیده نمی شود و شخص وزیر، متاسفانه نه‎ تنها اقدام موثری جهت اجرایی نمودن این راه‌حل‌ها به عمل نیاورده است بلکه از بدو ورود، اقدامات سوال‌برانگیزی در قطع روابط نفتی ایران و متوقف کردن برخی قراردادهای نفتی و گازی با برخی کشورهای منطقه و تعدادی از کشورهای قدرتمند جهان انجام داده است.

همچنین در پایان این نامه خطاب به مسئولین نظام تاکید شده که در این برهه تاریخی و حساس و با توجه به از دست دادن فرصت‎ها توسط وزیر نفت، از شما بزرگان تقاضا داریم تا با اصلاح مدیریت وزارت نفت تصمیمی عاجل جهت تامین منافع ملت و افزایش توان مقابله با تحریم‎های آمریکا اتخاذ نمائید.

نمایندگان در این نامه تلویحا از مسئولین خواستند تا زنگنه را عزل کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.