با ما همراه باشید

اتاق خبر

۹ پروژه توسعه خطوط ریلی در استان تهران اجرایی می‌شود

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استاندار تهران از اجرای ۹ پروژه توسعه خطوط ریلی در استان تهران خبر داد.

علی‌اکبر خراسانی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ضرورت توسعه خطوط ریلی اظهار داشت: 70 درصد آلودگی تهران مربوط به ترافیک است ضمن اینکه روزانه شاهد ورود 600 هزار خودرو نیز به تهران هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به این حجم بالای ترافیک در پایتخت، رفع مشکل توسعه خطوط ریلی در دستور کار قرار گرفته و 9 پروژه در این زمینه تعریف شده که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و یکی از آن‌ها در شهرستان‌های قرچک و ورامین است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استاندار تهران ادامه داد: دو زیرگذر قرچک را به شهرک صنعتی و کمربندی متصل می‌کند که زیرگذرها استاندارد کافی را نداشتند از این‌رو به منظور استانداردسازی این زیرگذرها جلسات متعددی برگزار شد که مقرر شد مطالعات انجام و طرح مربوطه با رویکرد بهینه‌سازی مطرح شود.

در ادامه این جلسه محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه طرح احداث قطار حومه‌ای شهرستان قرچک باید با کارشناسی و در عین حال سرعت بیشتری اجرا شود تصریح کرد: طرحی که از سوی اداره کل راه‌آهن استان تهران برای قطار حومه‌ای قرچک مورد انتقاد کارشناسان حوزه حمل و نقل است باید بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: طرح ارائه شده به هیچ عنوان پاسخگوی ترافیک شهرستان قرچک نیست و در اجرای این طرح باید افق جمعیتی آینده قرچک لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی راه‌آهن استان تهران برای قطار حومه‌ای قرچک باید ملاحظات ترافیکی شهر قرچک نظیر کمربندی این شهر را در نظر بگیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.