با ما همراه باشید

اتاق خبر

دستگاه قضائی با صلابت با فساد در همه ابعاد برخورد کند

نماز دشمن شکن جمعه با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

خیب نماز جمعه تهران
امام جمعه موقت تهران: بیانیه گام دوم انقلاب یک اکسیر است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رجب، گفت: ماه رجب نهر بهشت است و کسانی که در روح خود غبار سراغ دارند در این نهر شستشو کنند و بدون شستشو در این نهر نمی‌توان وارد بهشت شد.

وی افزود: امام زمان (عج) از شما یاری و کمک می‌خواهد در برابر هجمه‌های همه جانبه دشمن و امنیت فکری و عفت بانوان، باید جبهه‌ها را پر کنیم، امروز پشتوانه جنگ‌های نرم حوزه‌های علمیه هستند؛ امروز ائمه جمعه پاکدل، کارآمد و خداشناس فرآورده حوزه‌های علمیه هستند، اگر حوزه‌ها کساد شود دین نیز کساد می‌شود و ارزش‌ها تضعیف می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و نفوذی‌ها در تمام عرصه‌های فرهنگی از تئاتر، سینما و مدارس و دانشگاه‌ها برنامه ریزی کرده اند تا به اسلام بتازند و با رفتارشان اسلام را بد جلوه دهند که در شرایط جنگ فرهنگی هم باید جوانان حضور یابند و در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: جبهه فرهنگی امروز از ما قربانی می‌گیرد و برای ایستادگی در این جبهه تقوای فکری و معرفتی لازم است، باید از همان بدو تولد فرزندانمان را در دامان امام زمان (عج) بیاندازیم و بگذاریم در سیره ایشان رشد یابند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک اکسیر است اگر قدر بدانیم، افزود: رهبر معظم انقلاب فقیهی جامع‌الشرایط هستند و انقلاب اسلامی خدایی است و نه بشری؛ شعار‌های انقلاب، پرچم و پرچمدار همان است که روز اول انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در ۴۰ سال انقلاب باعث شده تا انقلاب ما پیشرو باشد این است این انقلاب مبتنی بر دین خدا، فطرت و انگیزه الهی بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اردو‌های راهیان نور گفت: مسئولان باید به این اردو‌ها کمک کنند و جوانان هم از ظرفیت راهیان نور غفلت نکنند چراکه در این مناطق پیام مقاومت، توحید و شجاعت وجود دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ۴۰ سال دوام پیدا کرده است، اظهار کرد: اصولی که موجب تداوم انقلاب شده و رهبر انقلاب هم به آن تاکید داشتند، مثل عزت، اقتدار و استقلال است که باید آنها را بازخوانی کنیم و با یک روش و شعور جدید تحلیل کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم بیاان کرد: مسئله اول در این بیانیه علم و پژوهش است و نشان می‌دهد جوانان نباید عمر خود را ضایع کنند و نباید برای نمره و صرفا داشتن مدرک درس بخوانند، باید با تجربه شوند.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: درست است که با برجام از هسته‌ای محروم شدیم، درحالی که وعده داده بودند که هم چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد و هم چرخ کارخانه ها، اما هر دو متحمل خسارت شدند، باید بدانیم که هنوز علم آن موجود است و جوانان شهید این صنعت را بیمه کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران: خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: سوءمدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم بسیار نابه‌سامان باشد، بعضی از مردم نمی‌توانند گوشت بخورند و غذای خوب به فرزندانشان بدهند، برای رضای خدا یک قیام همه‌جانبه داشته باشیم و از حال همسایگانمان خبر بگیریم.

وی ادامه داد: هرجا مشکل داریم اعم از مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دلیل ضعف ایمان است و هرجا ایمان باشد، پیروزی، قدرت و علم وجود دارد چراکه علم و ایمان دو بال هم هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: این بیانیه سه سر فصل، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دارد که نشان می‌دهد همه چیز از خودسازی و معنویت شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: امیدواریم این بیانیه منشاء تحول و جهش جدید با سازه انقلاب باشد و نفسی جدید در همه ارکان نظام خصوصا جوانان بدمد، جوانان هم به سلام رهبر انقلاب پاسخ مخصوص دهند، در عرصه بیایند و آتش به اختیار در اخلاق، اقتصاد و فرهنگ فعال شوند.

امام جمعه قرچک
امام جمعه قرچک: دولت باید هر چه زودتر اجرای اقتصاد مقاومتی وراه اندازی چرخه تولید را دستور کار قرار دهد

امام جمعه قرچک گفت: دولت باید هر چه زودتر اجرای اقتصاد مقاومتی وراه اندازی چرخه تولید را دستور کار قرار دهد و با نگاه درون و ظرفیت های داخلی مشکلات را حل کند.

حجت و الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: دشمن بر حسب باورهای ما نقشه می کشد و حمله می کند ، دشمن میلیاردها دلار خرج می کند تا چهار تا مار بیهوده و فاسد را عمل کند ، اما عده ای به راحتی رایگان با عملکردشان به دشمن کمک می کنند، همراهی با دشمن ، سازش با دشمن، اعتماد به دشمن بعد از سالها تجربه و اتمام حجت عین بی عقلی یا انکار حقیقت است یا ضعف است یا خیانت آشکار و آگاهانه، لوایح مطرح شده در غالب و نام هر چه باشد عین ذلت و شکست است.
وی گفت: آنان عزت و استقلال ما را زیر سوال می برد ، فتنه است ، حیله است ، سیاست وابستگی و تنبلی و بی برنامه گی کار ما را دوباره به صف کوپن و بیکاری و نابودی تولید کشاند ، عملیاتی کردن توصیه های حضرت آقا در گام دوم انقلاب را همه باید جدی بگیریم.

اسماعیلی تاکید کرد: دولت محترم باید هر چه زودتر اجرای اقتصاد مقاومتی وراه اندازی چرخه تولید را دستور کار قرار دهد و با نگاه درون و ظرفیت های داخلی مشکلات را حل کند، وعده های اروپاه را رها کنید ، ما با مردم بی نظیر و مقاوم و صبور و غیور مان و با ظرفیت های بالا خودمان یک جهان هستیم، قدرت اصلی گذشته و حال و آینده ما شهداء هستند.
وی با اشاره به ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهداء و سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بیان کرد: شهادت هدیه ای است از جانب خداوند برای کسانی که لایق هستند و هر وقت وصیتنامه شهیدی را می بینیم و می خوانم احساس حقارت می کنم، ما امروز به هر جا رسیدیم به برکت خونهای مقدس شهداء بوده است ، همه ما مدیون شهداء و خانواده های شهداء هستیم، یاد و نام شهداء عامل بقاء نظام اسلامی است یعنی زنده نگه داشتن اهدافشان ، تفکرشان ، فرهنگشان،شاهد و ناظر اعمالمان هستند.
امام جمعه شهرستان قرچک گفت: آغاز دهه پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستری مبنی بر فقه و حقوق اسلامی ، ایجاب می کند که با تکیه بر تجربه ها و رهنمودهای انباشته تحولی مناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در قوه قضائیه صورت گیرد.
وی بیان کرد: دستگاه عدالت و قضا با نفسی تازه و انگیزه ای مضاعف و نظم و تدبیری حکمت آمیز دوره جدیدی با قدرت و جدیت آغاز کند.
اسماعیلی در پایان تصریح کرد: مردمی بودن ، انقلابی بودن و ضد فساد بودن را در این برنامه تحول رعایت کنید، در برخورد قضایی ملاحضه این وآن را نکنید.

خطبه های نماز جمعه ورامین
امام جمعه موقت ورامین: دستگاه قضائی با صلابت با فساد در همه ابعاد برخورد کند

امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید قاطعانه با فساد در همه ابعاد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی برخورد و اطمینان جامعه را جلب کرد و دستگاه قضائی نقش محوری در ایفای این نقش دارد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: یک بخش از این بیانیه درباره عدالت و مبارزه با فساد است، که جای این دستگاه الان خالی است و متأسفانه در قوای کشور اتفاقاتی رخ می‌دهد، که دستگاهی مافوق بر آن اشراف ندارد، لذا مشاهده می‌شود، یک نماینده مجلس دقیقاً حرف‌های ضد انقلاب و آمریکا را از تریبون مجلس تکرار می‌کند، بعد هم می‌گوید، نماینده در اظهار نظر آزاد است.

وی افزود: بلی، نماینده آزاد است، ولی باید دید، او با چه شعارهایی از مردم رأی گرفته و آیا در ابتدای نمایندگی به قرآن قسم نخورده است، که اینگونه عمل می‌کند، اگر کسی به رأی مردم خیانت کند و به قسم خود عامل نباشد، چه کسی باید با او برخورد کند.

جای امر به معروف و نهی از منکر در کشور خالی است

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: اگر یک مسئول اجرایی به مردم دروغ گفت، شعار خلاف واقع داد، چه دستگاهی باید او را سر جایش بنشاند، جای این دستگاه خالی است، باید دستگاهی مافوق قوای سه گانه و مشرف بر این قوا وجود داشته باشد، که با اختیارات و قدرت قانونی بالا بتواند، یقه نجومی بگیرها را بگیرد و با قدرت با باندهای مافیایی قاچاق مبارزه کند و با صلابت نفوذی‌ها را شناسایی کند.

وی با بیان این که برای دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی با آن قدرت شناسایی یک عامل نفوذی و خائن سیاسی و اقتصادی کاری ندارد، گفت: زمانی که دستگاه اطلاعاتی «ریگی» را در آسمان دستگیر می‌کند و وقتی با مستند «ایستگاه پایانی دروغ» آبروی نداشته ضد انقلاب خارج نشین را می‌برد، مبارزه با نفوذی و خائن برای او کاری ندارد، ولی متأسفانه امروز جای این دستگاه خالی است.

محمودی گفت: به نظر می‌رسد، باید سازمان امر به معروف و نهی از منکر با اختیارات وسیع و مشرف بر قوای سه گانه شکل بگیرد و این سازمان با رصد تمام فعالیت‌ها، قدرت اجرایی برخورد با معضلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را داشته باشد، متأسفانه امروز این ۲ فریضه در جمهوری اسلامی تعطیل است و برخی مسئولان مایل به اجرای این ۲ فریضه نیستند و اجرای آن را در تضاد با منافع سیاسی و باندی خود می‌بینند، بارها عرض کردم چرا برای اجرای اصل هشتم قانون اساسی و قانون امر به معروف و نهی از منکر اقدام نمی‌شود، قانون هست، اما اجرای آن را نمی‌بینیم.

دستگاه قضائی با صلابت با فساد در همه ابعاد برخورد کند

وی افزود: امروز هم از قوای سه گانه کشور این مطالبه قرآنی و انقلابی را داریم، مگر مجلس ناظر بر اجرای قوانین نیست، چرا فریادی در خصوص اجرای اصل هشتم قانون اساسی از مجلس شنیده نمی‌شود، دولت و مجلس و قوه قضائیه امروز این پیام را از نمازگزاران جمعه بگیرند و بدانند، ما خواستار اجرای دقیق قانون امر به معروف و نهی از منکر هستیم و هرگز مسئولانی را که در اجرای این مهم کوتاهی کنند، نخواهیم بخشید.

خطیب جمعه امروز ورامین خواستار برخورد با صلابت و بدون ملاحظه دستگاه قضائی با فساد شد و گفت: طی ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در برخورد با مفاسد صورت گرفته که البته کافی نیست، مردم در میان سو استفاده باندهای فساد که ریشه در برخی جایگاه‌ها دارند، له شدند، به داد مردم برسید، این مردم مؤمن و انقلابی با تمام توان مدافع اسلام و انقلاب هستند.

وی ضمن تقدیر از خدمات رئیس سابق دستگاه قضائی، انتصاب حجت الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری باید قاطعانه با فساد در همه ابعاد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی برخورد و اطمینان جامعه را جلب کرد و دستگاه قضائی نقش محوری در ایفای این نقش دارد

امام جمعه رباط کریم
امام جمعه رباط‌کریم: لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با متخلفان

حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه رباط کریم در خطبه‌های عبادی سیاسی روز جمعه اظهار کرد: دنیا وسیله رسیدن به هدف است، اگر رابطه دنیا و انسان به صورت بندگی قرار بگیرد دیگر دنیا وسیله نیست، خود مقصود و هدف است.

وی با اشاره به خطبه های گذشته با تاکید بر حضور قلب در هنگام خواندن نماز ، ادامه داد :نماز با حضور قلب است که انسان را به معبود نزدیک تر می کند.

امام جمعه در ادامه با اشاره به انتخاب حجت السلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه توسط مقام معظم رهبری این سمت را به وی تبریک گفت.

وی با بیان اینکه نباید در دستگاه قضا ملاحظه افراد شود ، ابراز کرد: نباید فقط به دنبال مجازات معلول ها باشیم بلکه باید علت را بیابیم اگر کسی میلیارد ها تومان اختلاس می کند یک نفر نبوده بلکه دست های دیگری هم در این کار دست داشته اند باید زمانی که دستگاه قضا وارد عمل می شود تمامی علت ها را نیز بیابد.

وی تاکید کرد: باید بگوییم که یک بار ما به این افراد اطمینان کردیم به تمامی عهد ها پایبند بودیم ولی دشمن چکار کرد،باید از برجام درس بگیریم نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شویم.

وی پیرامون مناسبت های هفته، حلول ماه رجب و سالروز ولادت امام محمد باقر ( ع ) را به تمامی مردم و نمازگزاران تبریک عرض گفت.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار
امام جمعه شهرقدس: جهاد علمی امام محمدباقر(ع) الگویی عملی برای جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه اظهار داشت: ماه رجب آغاز فصل عبودیت و بندگی است. پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند: ماه رجب، ماه استغفار امت من است، در ماه رجب فراوان استغفار کنید و ذکر استغفار در این ماه بسیار توصیه شده است. ماه رجب به ماه اصب نیز نامگذاری شده است، ماهی که در آن گناه بندگان ریخته شده و رحمت پروردگار در این ماه بر مردم فرو میریزد.

وی افزود: یکی از زیبایی های این ماه لیله الرغایب است آنچنان که در کتاب هایی مانند مفاتیج الجنان و المراقبات آمده است: لیله الرغایب اولین شب جمعه ماه رجب است و اولین پنجشنبه ای که روز آن را روزه گرفته و با نماز و عبادت به شب رسانده و این شب لیله الرغایب است.

حجت الاسلام والمسلین جوکار در ادامه تفسیر سوره کوثر ادامه داد: کوثر و تکاثر با هم در معنا متفاوت اند. کوثر به معنای عطا شده از سوی خداست ولی تکاثر نتیجه کار خود انسان است. کوثر انسان را به خدا می رساند اما تکاثر، تفاخر و فخر فروشی به همراه دارد. خداوند سه مرتبه به نشانه تاکید فخر فروشی را نهی می کنند.

وی گفت: اگر تفکر نادرستی در جامعه تبدیل به فرهنگ شد همه باید در مبارزه با فرهنگ نادرست به صحنه آیند تا آن فرهنگ نادرست از میان برداشته شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس ضمن یادآوری هفته فرهنگی و نامگذاری آن با نام شهید حمید قربانی افزود: در شهرستان قدس با هدف گذاری و برنامه ریزی شورای فرهنگی، هفته فرهنگی به یاد شهید هنرمند برای اولین بار برپا شد.

وی با اشاره به آغاز ماه رجب بیان کرد: ماه رجب با بهار طبیعت متقارن شده است و این تقارن حرکتی در جهت خودسازی و جامعه سازی و ترویج اخلاق و معنویت در جامعه خواهد بود و با پوشیدن لباس تقوا و معنویت سال جدید را آغاز خواهیم کرد. اول ماه رجب، مصادف با میلاد امام باقر(ع) است، امامی که از ناحیه پدر و مادر علوی است. امامی که حقیقت علم را استخراج می کند. امروز جهاد علمی امام باقر(ع) الگویی عملی برای جوانان جامعه امروز می تواند باشد همانطور که در بیانیه گام دوم نیز اولین مطالبه رهبر انقلاب، فعالیت علمی و پژوهشی است.

خطیب نماز جمعه گفت: امام هادی(ع) از ۸ سالگی دوران امامتشان آغاز شد و سخت ترین دوران را داشتند اما با عزت و اقتدار قدرت شیعه را افزایش داد و با کفر و ظلم در زمان خود مبارزه کرد و زمینه را برای قبول هرچه بهتر امام عصر(عج) آماده کرد. امام هادی(ع) در جهت معرفت افزایی، شاگردان بسیاری تربیت کردند. معرفت افزایی ایشان را در زیارت نامه جامعه کبیره می توان دید و خواند و زیارت غدیریه نیز یادگار دیگر از ایشان است که محتوایی بسیار ارزشند دارند. سیره مبارزاتی ایشان نیز در وضعیت تحریم و مبارزه بود ولی با اقتدار در مقابل استکبار و ظلم ایستادند. سبک زندگی بدون تشریفات ایشان نیز الگویی برای مسئولان باشد و مسئولان از ساده زیستی ایشان الگو بگیرند.

وی در ارتباط با کانون های مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان هسته های مقاومت در مقابل دشمنان در مساجد تشکیل شوند و لازم است کانون های موجود تقویت شده تا بتوانند ارتباط خوبی با نسل جوان برقرار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار با اشاره به سخن رهبری درباره راهیان نور بیان کرد: تعبیر مقام معظم رهبری از راهیان نور، فنآوری به کارگیری ثروت دفاع مقدس برای مقابله با جنگ فرهنگی است.

وی در ارتباط با فرهنگ ایثار و شهادت گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شهدا فرمودند عزت نظام اسلامی مرهون شهدا و خانواده شهداست و امروز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم. رمز پیشرفت ما مقاومت در ایثار و شهادت است و باید به ایثار اجتماعی اهمیت دهیم. گاهی انسان از خواسته های خود باید بگذرد و به فکر دیگران باشد. این گونه است که بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

خطیب نماز جمعه در ارتباط با انتصاب رئیس قوه قضاییه گفت: حکم هوشمندانه رهبری بسیار جامع بوده و انتظاری که از دستگاه قضایی می رود در این حکم آمده است. در این بیانیه هشت مورد بیان شده است که می توان به حرکت زمان محور بودن، مردمی بودن و انقلابی و ضد فساد بود، سلامت سنجی قضات، برقراری عدالت اجتماعی، برابری همگان در برابر قانون،بالابردن اعتماد به جوانان، بالابردن عزت نفس فضات و همکاری سه سویه قوای مقننه، مجریه و قضایه که درنهایت همدلی کارهای کشور را به پیش ببرند. خواسته رهبری، خواسته و مطالبه ملت است تا تبعیض و فساد در جامعه رفع شود.

امام جمعه تصریح کرد: با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، مرکز نیکوکاری مصلی تاسیس می شود تا بتوانیم در سایه این مکان معنوی کمکی به نیازمندان و مستمندان داشته و آنچه خیرین و نیکوکاران می توانند در جهت رفع نیازهای آنان امدادرسانی شود و بخشی از مشکلات زندگی آنها برطرف شود.

امام جمعه خیرآباد
امام جمعه خیرآباد: رئیس قوه قضائیه در اجرای قانون به هیچ یک از مفسدان اقتصادی رحم نکند

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر طزری ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیر آباد بیان داشت: حلول ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی را تبریک عرض می کنم ماه رجب ماه استغفار از خداوند تبارک و تعالی است و اعمال و ادعیه بسیاری در این ماه بیان شده است که روزه گرفتن، نماز خواندن و ادعیه های متفاوت از جمله این اعمال است.
وی افزود: یکی از اعمال این ماه استغفار است این که انسان از خداوند طلب مغفرت و محو گناهان خود را نماید البته به نحویه استغفار هم پایبند باشد و در روایت آمده است خوشا به حال کسی که در نامه اعمالش استقبال بسیار آمده است یا در کنار هر گناه استغفار ثبت است.
طزری خاطرنشان کرد: البته منظور از استغفار فقط ذکر لسانی نیست بلکه عمل کردن مطرح است این که انسان نیت خود را ابتدا خالص کند و هرگز دنبال گناه نرود و خداوند را اطاعت کند و جبران آنچه از دست او رفته است را نماید.
وی اضافه کرد: ماه رجب ماه معطر شدن به بوی استقبال و پاک کردن و برطرف کردن بوی بد گناهان است.
امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: در بیانیه مقام معظم رهبری یا همان گام دوم ۷ سر فصل آمده بود که مقام معظم رهبری جوانان را به آنان توصیه کرده بودند یکی از آن توصیه ها بحث اخلاق و معنویت بود همان عاملی که باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود و نبود آن جامعه را به سقوط و هلاکت سوق می‌دهد.
وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید حاکمان جامعه منش و رفتار اخلاقی معنوی داشته باشند و خود را پایبند به آن بدانند بس که پس زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند.
طزری افزود: در این قسمت حضرت آقا رواج اخلاق و معنویت را در گفتار و کردار حاکمان می‌دانند و از حاکمان می خواهند که اولا بستر مناسب برای رواج معنویت را فراهم کنند و با آنان که با تمام قوا به میدان آمده اند تا مردم و جامعه را به زور جهنمی کنند برخورد کنند.
امام جمعع خیرآباد گفت: اگر قرار است این اقدام صورت گیرد باید به چه نکته توجه کرد در جامعه اسلامی ما که یکی از دموکراسی ترین کشورهاست و مردم نقش بسزایی در تعیین مسئولان دارند مردم باید یکی از این ملاک های خود را توجه و اهمیت مسئولان و منتخبین به امور معنوی بدانند و ثانیاً این مطالبه‌گری از مسئولان باشد تا مسئولان خود را موظف به اجرای آن بدانند.
وی تصریح کرد: هرگاه انتخاب مردم درست صورت نگیرد و مردم از مسئولان مطالبه نکنند اخلاق و معنویت در جامعه کمرنگ می شود و جای آن را دنیا طلبی و هوس رانی می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه برخورد با کسانی که مردم را می خواهند جهنمی کند وظیفه حاکمان می‌دانند گفت: لذا مسئولی نمی تواند در جامعه اسلامی ادعا کند که بهشت بردن مردم وظیفه او نیست.
امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه در تیرماه سال جاری رهبر انقلاب اسلامی در دیداری که با دولتمردان و مسئولان داشتند گفت: مسئولان هرگز مردم را شرطی نکنند و کشور را معطل اموری که خارج از اختیار آنان است قرار ندهند در قضیه برجام رفع همه مشکلات به مذاکره با آمریکا گره خورد و آخر امر ملاحظه شد که برجام هم صورت گرفت لیکن گرهی از مشکلات مردم باز نشد.
وی بیان داشت: امروز هم عده ای از مسئولان بیان می کند که حل مشکلات در وضع قوانین پالرمو است و حال آنکه حل مشکلات را به دست کشورهایی قرار می‌دهند که در برجام دخیل بودند اما کاری نکردند و امروز همان کشورها اعلام می‌کنند که با پیوستن به گروه های FATF مشکلات حل می شود.
وی خاطرنشان کرد : بدانیم و باور داشته باشیم که حل مشکلات در داخل است و به دست جوانان همین کشور قابل حل است و نباید تمام امکانات کشور را معطل کرد تا ببینیم دیگران که اغلب دشمنان این نظام هستند برای ما چه می کنند.
طزری گفت: رهبر معظم انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی را به عنوان ریاست قوه قضائیه برگزیدند و در این حکم ایشان را به ۸ مطلب رهنمون شدند یکی از آن ۸ توصیه این است که در اجرای حکم قضایی ملاحظه این و آن را نکنند.
خطیب جمعه خیرآباد اظهار داشت: امروز قسمتی از مشکلات جامعه خصوصاً در عرصه اقتصاد، متوجه مفسدان اقتصادی کشور و گاهاً دانه درشت هاست آنچه مردم از رئیس جدید قوه قضایی می خواهند و انتظار دارند آن است که در اجرای قانون و حکم قضایی به هیچ یک از مفسدان اقتصادی رحم نکند و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد اگر تخلفی از او سر زد با تخلف او برخورد شود.
وی تصریح کرد:‌ نباید کسی گمان کند که چون از قدرت یا ثروت برخوردار است می تواند هر چه بخواهد انجام دهد و جوابگوی هیچ کس هم نباشد مفسدان اقتصادی نباید احساس امنیت و آرامش کنند بلکه باید احساس کنند که هر لحظه در پنجه قانون و مجازات گرفتار خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی همدانی
امام جمعه صفادشت: دشمن از مشکلات اقتصادی داخل ایران خوشحال میشود

نماز جمعه بخش صفادشت شهرستان ملارد با حضور چشمگیر نمازگزاران به امامت حجت السلام حسینی همدانی اقامه شد .
حسینی همدانی در ابتدای خطبه های امروز گفت: در شرایط امروز کشور که انقلاب را به چهل سالگیی رسانده ایم و دشمنان ما در اوج عصبانیت هستند چون نتوانسته اند مانع جشن چهل سالگ ی انقلاب ما بشوند لذا تحریم میکنند ، ملت ایران را تحت فشار قرار میدهند و تهدید میکنند .یکی از قوی ترین مسائلى که امروز کشور با آن دست به گریبان است، مشکلات اقتصادى است و نمود آن‏را در گرانى‏هاى افسار گسیخته مثل قیمت ۵۰ ملیونی و گوشت ۱۰۰ هزار تومانى شاهد ی م . مسأله‏اى که هم براى مردم تبدیل به معضل و مشکل شده و هم مسئولین را دچار چالش کرده است و البته دشمن دراین میان بسیار خوشحال است و سعى دارد به خیال خود، از این نمد کلاهى براى خود بدوزد.در جامع ه‏اى که میان طبقه ‏هاى گوناگون آن، فاصله معشیتی و اقتصادى وجود دارد، مسؤولان و کارگزاران بایدبا ساده زیستی ،مرهمى بر زخم‏هاى گروه کم درآمد جامعه باشند.
امام جمعه صفادشت در ادامه سخنانش تشریح کرد که : دولت هلند در رفتاری غیر مسولانه دو دیپلمات سفارت جمهورى اسلامى ایران را در این کشور به اتهام واهى قتل محمد رضا صمدى معروف به کلاهى عامل انفجار حزب جمهورى اسلامى در هفتم ت ی ر ۱۳۶۰، اخراج کرد و ا ی رانهم در عمل ی متقابل دو د ی پلمات سفارت هلند در تهران را اخراج ک رد .
هلند در راستا ی همان اتهام زن ی ها ی واه ی کشورها ی غرب ی به جمهوری اسلام ی ا ی ران است تا جا ی گاه منطقه‏اى و جهانى ا ی ران را تخر ی ب کند. و فضاى ی اس و دلسردى در داخل ا ی ران، ا ی جاد کنند . و بر شکست در اعمال تحر ی م‏ها و فشارهاى آمر ی کا یى عل ی ه ا ی ران سرپوش بگذارند . و همچن ی نشکست صه ی ون ی ست ها در برابر مقاومت را پنهان بکنند .
دوم ا ی نکه هلند با ا ی ن رفتار نشان داد که ی ککشور وابسته و بدون استقلال تصم ی م‏گ ی رىاست که برخى کشورهاى اروپا ی ى، آمر ی کا و صه ی ون ی ست‏ها براى او تصم ی م‏گ ی رىمى‏کنند.
سوم ا ی نکه اروپا ی ى‏ها در حالى ا ی ران را متهم به اقدام ترور ی ستى مى‏کنند که ا ی ران به اذعان جهان ی ان در رد ی ف اول مبارزه با ترور ی سماست در حالى که اروپا و آمر ی کا در رد ی ف اول حما ی ت از ترور ی سم هستند. به‏عنوان نمونه کشورها ی ى مانند فرانسه و آمر ی کا م ی زبانگروهک ترور ی ستى منافق ی ن هستند. گروهکى که دستش به خون ۱۷ هزار ا ی رانى ‏بى‏گناه آغشته است.
حجت السلام حسینی همدانی گفت: عربستان به عنوان اصل ی تر ی ن عامل گسترش بحران در سور ی ه پس از ۸ سال عقب نش ی ن یکرد و با اعزام ی ک کنسول و دو کارمند به سفارت خود در دمشق، نخست ی ن قدم را در راستاى عقب نش ی نى در برابر سور ی ه برداشت. در حالی که عربستان از نخست ی ن کشورها ی ى بود که سفارتخانه خود را در دم شق تعط ی ل کرد و نقش اصلى را در قطع روابط کو ی ت و بحر ی ن با سوری ه را ن ی ز ا ی فا کرد. و با فتوا ی علما ی وهاب یخود هزاران سعود ی را به سور ی ه اعزام کرد و همچن ی ن کمک ها ی تسل ی حات ی و نظام ی ز یاد ی که داشتند .از مهمتر ی ن علل عقب نش ی ن ی عربستان دو علت مهم را م ی توان ب ی ان کرد که عبارتند از : ای نکه عربستان در جنگ نظام ی با سور ی هشکست خورد و با انتخاب ابراه ی م العساف وز یر خارجه عربستان که متخصص امور اقتصاد یاست به دنبال توطئه در زم ی نه اقتصاد ی با مقاومت است . و از طرف ی هم با ا ی ران مقابله بکند و هم در بازساز ی سور ی ه مشارکت کند .
امام جمعه صفادشت اشاره کرد که:بب ی ن ی د مقام معظم رهبر ی چند وقت پ یش فرمودند آمر ی کا ی جنا ی تکار و تعداد ی از دولتها ی اروپا یی خدعه گر و غ ی ر قابل اعتماد هستند . دولت جمهورى اسلامى با ی د مرزبندى خود را با دولت‏هاى اروپا ی ى با دقّت حفظ کند. از ارزش‏هاى انقلابى و ملّى خود، ی ک گام هم عقب‏نشی نى نک ند؛ از تهد ی دهاى پوچ آنان نهراسد. در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حک ی مانه و مصلحت‏جو ی انه و البتّه از موضع انقلابى، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. در مورد آمر ی کا حلّ ه ی چمشکلى متصوّر ن ی ست و مذاکره با آن جز ز یان مادّى و معنوى مح صولى نخواهد داشت.هرچند سردمداران سلطه از توف ی قات و اقتدار ای ران نگران هستند و بدنبال مهار نفوذ ا ی رانهستند و پ ی شنهاد ها ی مکارانه ا ی م ی دهند و همچن ی ن رهبرمعظم انقلاب امروز نه، بلکه ۸ ماه پ ی ش به‏ صراحت به آقا ی ان دولت هشدار دادند و فرمودند ؛ «کار را در محدوده‏ى مقدورات کشور با جدّ یّ ت دنبال بکن ی د؛ منتظر ا ی ن و آن نباش ی د . ما ی ک روز مشکل اقتصادى کشور را موکول کرد ی م به برجام، [امّا] برجام نتوانست مشکل اق تصادى کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهى بکند … اروپا ی ى‏ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! با ی ستى بگو ی ندچگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند – که اسمش همان بسته است- امّا ا ی ن‏را جزو موضوعات اصلى کشور قرار نده ی د؛ بسته‏ى اروپای ى ب ی ا ی د، ن ی ا ی د . ما کارها ی ى در کشور دار ی م، مقدوراتى در کشور دار ی م، ا ی نمقدورات با ی ستى تحقّق پ ی دا کند؛ دنبال ا ی نمقدورات برو ی د؛ گره نزن ی د بهبود اقتصاد کشور را به چ ی زى که از اخت ی ار ما خارج است.»
حسینی گفت: حالا برخى گلا ی ه مى‏کنند که چرا رهبرى به فلان قض ی ه ورود نمى‏کنند . هم ی ن ماجراى هشدار ۸ ماه پ ی ش ا ی شان و پ ی ش ب ی نى معظم له درباره رفتار اروپا ی ک نمونه است. هشدارها ى آشکار و چند ی ن برابر آن در خفا داده شده است. اما ا ی ن‏که مخاطب ی ن چقدر به ا ی ن توص ی ه‏هاعمل مى‏کنند مسأله د ی گرى است که آقا ی انى که ا ی ن نصا ی ح و هشدارها را مى‏شنوند و بدون کمتر ی ن توجهى از کنار آن مى‏گذرند با ی د اولا؛در پ ی شگاه پروردگار که سخن ولى خود را مى‏شنوند و دانسته ی ا ندانسته ا ی ن سخنان و هشدارها را ناد ی ده مى‏گ ی رند، پاسخ دهند و ثان ی ا ؛ اکنون که ۸ ماه از آن هشدارها گذشته و چند ی ن برابر آن در مقاطع گذشته تکرار شده و مورد بى‏توجهى قرار گرفته، با ی د به ملت پاسخ دهند که چرا ا ی ن مدت کشور را معطل تعهدهاى ه ی چ اروپا کرده‏اند . انتصاب رئ ی س جد ی د دستگاه قضا در راستا ی تحقق اهداف ب ی ان ی ه گام دوم انقلاب: با صدور ب ی ان ی ه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلام ی ، کشورمان برا ی نخست ین بار به سند راهبرد ی ۴۰ ساله دست پ ی دا کرد که م ی‏ تواند در تنظ ی م برنامه‏ها ی چشم انداز، الگو ی پ ی شرفت اسلام ی و ا ی ران ی ، برنامه‏ها یدهه ساله و پنج ساله به عنوان ی ک سند بالادستی راهگشا باشد .بنابرا ی ن ی ک ی از الزامات تحقق تمدن بزرگ اسلام ی انتصاب مسئولان و کارگزاران ی شا یسته و منطبق با خواسته‏ها و انتظارات ب ی ان یه گام دوم م ی‏ باشد . لذا انتصاب حضرت حجت الاسلام و المسلم ی ن رئ ی س ی به عنوان رئ یس قوه قضائ ی ه هم تبر ی ک م ی گو ی م و هم امی دوار ی م که در تحقق اهداف ب ی ان ی ه گام دوم انقلاب وظا ی ف متعدد ی که دارند با عمل کردن به آن وظا ی ف موفق بشوند.
حجت السلام حسینی گفت :متاسفانه صفادشت اجناس و اقلام گرانتر از جای د ی گر است درحال ی که شهرها ی مشابه ارزانتر هستند و همچن ی ن اجاره مغازه ها در برخ یشهرها ی بزرگ خ ی ل ی گرانتر است و حت ی کرای ه حمل اجناس و اقلام ن ی ز به خاطر طولان یبودن مس ی ر مبدا و مقصد طولان ی تر است ولی ارزانتر از صفادشت هستند نم ی دانم چرا ا ینهمه گرانتر از جاها ی د ی گر اس ت . کم ی مراعات حال همشهر ی ها ی خود را بکن ی د « إرحَمْ تُرحَمْ» داستان زن و مرد ی که عمرشان به دو قسمت تقس ی م شد و ی ک بخش عمرشا ن را ثروتمند یو بخش د ی گر ی را فق ی ر ی و …
از خ ی ر ی ن و مسول ی ن و شوراها و ده ی اران و از شهردار و بخشدار و د ی گر مسول ی ن تقاضا دار ی م که ب ی شتر از قبل مراعات حال مردم را بکن ی د هم نسبت به کمک به ن ی از مندان و هم نسبت به آسان گرفتن در پرداخت ها ی مال یمربوط به اداره مربوطه .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.