با ما همراه باشید

اتاق خبر

دیپلماسی فعال ایران می‌تواند زمینه‌ساز تنش‌زدایی بین پاکستان و هند باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ایران در همسایگی با پاکستان قرار دارد و دارای مناسبات مختلفی با هند است لذا می تواند با استفاده از ظرفیت های گوناگون این دو کشور را به صلح بازگرداند.

سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به افزایش تنش‌ها میان هند و پاکستان و اهمیت نقش آفرینی ایران برای بازگرداندن ثبات به منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در ایجاد آرامش و تعادل بخشی در دیپلماسی منطقه ای بی بدیل بوده و برای همه کشورهای منطقه مشهود است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال نقش آفرینی ایران در حفظ ثبات، تمامیت ارضی و آرامش در عراق و سوریه و حتی همکاری کشورمان با ترکیه در پی فرازونشیب های اخیر این کشور نشان می دهد که ایران نقش موثر و سازنده در تحولات منطقه دارد.

وی با اشاره به درخواست پاکستان از تهران برای نقشی فعال در تنش زدایی و یافتن راه حلی صلح آمیز با هند، ادامه داد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در همسایگی با پاکستان قرار دارد و دارای مناسبات مختلفی با هند است، می تواند با استفاده از ظرفیت های گوناگون این دو کشور را به صلح بازگرداند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عنوان مثال ایران می تواند از ظرفیت بین المجالس این کشورها بهره بگیرد تا زمینه میانجی گیری بین پاکستان و هند ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد توجه به دیپلماسی فعال ایران مولفه قابل اتکا به کشورمان در منطقه محسوب می شود که این امر در خصوص لزوم دستیابی به بازگرداندن ثبات بین هند و پاکستان مشهود است.

به گزارشخبرگزاری خانه ملت، در پی افزایش تنش‌ها میان هند و پاکستان، کشورهای جهان از این دو قدرت هسته‌ای خواستند که خویشتن‌داری کرده و از هر گونه درگیری پرهیز کنند.

در این راستا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی تلفنی با همتای پاکستانی خود ضمن ابراز تأسف از درگیری‌های بوجود آمده میان دو کشور هند و پاکستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو کشور اعلام و طرفین را به خویشتنداری و انجام هر چه سریع‌تر گفت‌وگو دعوت کرد.

گفتنی است، سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران نیز از دولت جمهوری اسلامی ایران مصرانه تقاضا می‌کند که نقشی فعال در تنش زدایی و یافتن راه حلی صلح آمیز برای این معضل ایفا کند./

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.