با ما همراه باشید

اتاق خبر

کانون رسانه سلامت در قرچک راه اندازی شد/ برخورداری تمامی روستاها از مراکز درمانی

خبر استان: کانون رسانه سلامت به ابتکار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان آغاز به کار کرد.
کانون رسانه سلامت روز سه شنبه با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه ورامین و قرچک در شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی حوزه بهداشت و سلامت آغاز کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک در این مراسم گفت: در حوزه بهداشت و سلامت، وزارت بهداشت و دانشگاه شهید بهشتی به تنهایی نمی تواند نقش آفرینی کند و در اصل 25 درصد این مهم سلامت محور و 75 درصد اجتماع محور بوده و با همکاری آحاد جامعه می توان بهداشت و سلامت جامعه را تأمین کرد.
دکتر جواد نوراللهی افزود: راه اندازی کانون رسانه سلامت در راستای فعال کردن سهم 75 درصدی جامعه در ایفای نقش خود در ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه است چرا که بدون اطلاع رسانی، افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه با استفاده از ابزار رسانه نمی توان به این مهم دست یافت.
وی تصریح کرد: مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک تلاش دارند تا با استفاده از ظرفیت رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی، سطح آگاهی، حقوق اجتماعی، دانش اجتماعی و دانش بهداشتی جامعه را افزایش دهد تا دست بسیاری از افراد سودجو که از مشکلات مردم با هدف مال اندوزی بهره گیری می کنند کوتاه شود.
وی با تأکید بر نقش سازنده رسانه ها در جامعه گفت: شاید یک فعالیت پزشکی و درمانی بتواند جان یک فرد را نجات و یا به خطر اندازد ولی رسانه ها با گستردگی فعالیت می توانند جامعه ای را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهند.
نوراللهی با تأکید بر این که پیشگیری همواره بر درمان مقدم است از اصحاب رسانه خواست تا با ارائه اطلاعات صحیح ، در پیشگیری از بروز بیماری های مختلف به یاری مسئولانی بهداشتی ودرمانی بشتابند.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
شهرستان قرچک علاوه بر یک بیمارستان 64 تختخوابی که امسال مورد بهره برداری قرار گرفت، از یک مجتمع خیریه درمانی برخوردار بوده و تمامی 8 روستای این شهرستان از مراکز درمانی برخوردارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.