با ما همراه باشید

اتاق خبر

امکان ایجاد بزرگترین شهرک صنایع ساختمانی در قرچک وجود دارد

خبراستان: معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: امکان ایجاد بزرگترین شهرک صنایع ساختمانی در قرچک وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، شهرام عدالتی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قرچک افزود: قصد دولت برای اجرای برنامه های توسعه ای پیش از انقلاب اسلامی پروژه محور بود و پس از انقلاب مفهوم برنامه توسعه ای با تأکید بر ارزشهای دینی و عدالت اجتماعی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که ۱۲ برنامه عمرانی و توسعه ای داشته، عنوان کرد: تدوین اسناد توسعه استان و شهرستانها جزو تکالیف است و آنچه انجام شده یک وظیفه قانونی است.
وی همچنین افزود: تدوین اسناد توسعه ای شهرستان ها فرآیند دو ساله ای را طی کرده است.
عدالتی از تدوین برنامه آینده سرزمینی، تحولات جمعیتی و آینده اقتصادی قرچک در سند توسعه شهرستان سخن گفت.
وی یادآور شد: چون وسعت سرزمینی قرچک محدود است باید این شهرستان به سمت بلندمرتبه سازی ساختمان ها پیش برود و از این رو بازنگری در طرح جامع شهر قرچک باید در اولولیت باشد.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: قرچک چون دارای یک بخش و یک شهر است، تداخل عرصه اجرایی در آن افزایش یافته است.
دهستان قشلاق جیتو قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارد
وی گفت: دهستان قشلاق جیتو قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارد و اگر برنامه ای برای این مهم نداشته باشیم طی سالهای آینده با یک کانون ناکارآمد در این روستا مواجه خواهیم بود.
این مسئول بر نظارت بیشتر بر ساخت و سازهای روستایی تأکید کرد و در ادامه سخنان خود به شتاب پیری در کشور اشاره داشت و بیان کرد: ایران در سال ۱۴۰۵ یکی از سه کشور جهان می شود که بیشترین شتاب پیری جمعیت را داراست و بیشترین شتاب نیز در تهران خواهد بود و این موضوع باید مبنای برنامه ریزی ها باشد.
وی گفت: قرچک از متوسط نرخ بیکاری در استان و کشور شرایط بهتری دارد اما به معنا و مفهوم ثروت این منطقه نیست چرا که قرچک سالهاست تأمین کننده کارگر فعالیت های تولیدی در دیگر مناطق بوده که از لحاظ ثروت آفرینی چالش برانگیز است و به این دلیل هر قدر در حوزه اقتصادی و کارآفرینی موفق شویم با مشکل کمتری مواجه هستیم.
عدالتی گفت: شهرک صنعتی قرچک باید خوشه بندی فعالیت داشته باشد و نکته مهم این است که امکان ایجاد بزرگترین شهرک صنایع ساختمانی در قرچک وجود دارد و همچنین این ظرفیت در قرچک وجود دارد که شهرک سفال در آن راه اندازی کرد.
وی ادامه داد: قرچک در کنار تهران یعنی ۶۰ درصد ثروت کشور است و باید از این امکان استفاده کند؛ قرچک باید بتواند از واپس گرایی کارکردی تهران بهره گیرد و یک تخصص را دنبال کند که منطقه را به لحاظ اقتصادی، گردشگری و فرهنگی تکان دهد.
عدالتی گفت: باید تخصص های خاصی را در قرچک دنبال کرد تا منطقه به لحاظ اقتصادی، گردشگری و فرهنگی تکان بخورد و اعتبارات تخصیصی حاصل از ارزش افزوده باید صرف توسعه و عمران شهر و روستاها شود.
وی در سخنان خود همچنین به ساخت سایت اداری شهرستان قرچک اشاره و آن را از اولویت ها عنوان کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.