با ما همراه باشید

اتاق خبر

ایجاد شهرک سفال در قرچک/ اهتمام همه جانبه برای اجرای سند توسعه شهرستان

خبراستان: سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک با اشاره به ظرفیت این منطقه و خاک مرغوب آن گفت: زمینه ایجاد شهرک سفال در قرچک وجود دارد و این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.

به گزارش راوی امروز، بهمن خطیبی روز پنجشنبه ۲۷ دی ۹۷ در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قرچک که با حضور شهرام عدالتی معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد، عنوان کرد: این جلسه برای تبیین سند توسعه شهرستان تشکیل شده تا تنگناها و همچنین ظرفیت های شهرستان در حوزه های گوناگون شناسایی شود.
وی بیان داشت: سازمان برنامه و بودجه با آغاز بکار دولت یازدهم کار خود را شروع کرد و از سازمان هایی است که نقش کلیدی در توسعه همه جانبه کشور دارد.
نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با اشاره به اینکه زیرساخت های موجود پاسخگوی نیازها نیست، اضافه کرد: سرانه های قرچک در حوزه های مختلف از حد استاندارد فاصله دارد.
وی تأکید کرد: اکنون بایستی برای سالهای آینده برنامه ریزی و چاره اندیشی شود تا دچار مشکل نشویم.
خطیبی ادامه داد: استان تهران باید در کل کشور ویژه دیده شود چراکه شهرستانهای آن با برخی استانها به لحاظ جمعیت برابری می کنند و همچنین دارای ظرفیت های مختلفی هستند که از آنها به درستی استفاده نشده و از سویی با آسیب های مختلف مواجه هستند که باید برای آنها چاره اندیشی شود.
وی خاطرنشان کرد: در کمیته برنامه ریزی باید راهکارهای دقیق و علمی برای رسیدن به توسعه بهتر ارائه شود چرا که دولت با محدویت های مالی مواجه هست و باید با همدلی و وحدت با همین امکانات محدود کشور را اداره کرد و از طرفی با تعریف پروژه های درست به سمت درآمدزایی و تولید ثروت پیش رفت و همچنین باید بتوانیم از اعتباراتی که امسال پیش بینی شده نهایت استفاده را به نفع شهرستان ببریم.
سرپرست فرمانداری قرچک با تأکید بر حفظ اشتغال موجود شهرستان گفت: ایجاد شهرک سفال هم برای اشتغالزایی و هم توسعه گردشگری اهمیت دارد.
خطیبی افزود: باید موضوع ساختمان سازی و تولید مصالح ساختمانی در قرچک رونق بگیرد.
وی همچنین تأکید کرد از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده شود و برای عملیاتی شدن سند توسعه شهرستان همه دستگاهها کمک کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.