با ما همراه باشید

اتاق خبر

افزایش ۴۵۰ نفری پوشش بیمه روستاییان و عشایر طی ۴۵ روز در پیشوا

خبراستان: پیشوا- مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران از افزایش ۴۵۰ نفری پوشش بیمه روستاییان و عشایر طی ۴۵ روز در پیشوا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ابارشی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه بررسی و هماهنگی اجرای بیمه روستاییان و عشایر در تحقق سهم تکلیفی شهرستان پیشوا که با حضور حسین عباسی فرماندار و دهیاران این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: در سال گذشته زیر صد نفر از شهرستان پیشوا تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفتند ولی در سال جاری با تمهید استقرار میز خدمت در روستاها از ۴۵ روز گذشته تا به امروز، اتفاق مبارکی رقم خورد و با اطلاع‌رسانی خوب دهیاران و اهتمام فرمانداران و بخشداران، به یک عدد ۴۵۰ نفری بیمه‌شدگان جدید رسیدیم که یک رکورد ارزشمند و کار بسیار بزرگی است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران افزود: این جهش چشمگیر در استقبال از بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نمایانگر این است که مردم، طالب هستند و شاید یکی از دلایل عدم رغبت مردم درگذشته، نبود اطلاع و آگاهی آنان بوده است و این حرکت جهادی باعث شد روستاییان بیشتر در جریان این خدمت قرار بگیرند و استقبال و ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی میز خدمت دریافتیم اگر خدمات و زوایای طرح‌های دولت را به‌خوبی بیان کنیم مردم آماده مشارکت هستند و این راهی دیگر را جلوی ما باز کرد که بدانیم چگونه باید خدمات را ارائه کنیم.

ابارشی با اشاره به نقش معتمدین در مباحث اجرایی گفت: در این طرح همه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی آمدند و به مردم اطلاع و اطمینان دادند که این خدمت دولت قطعاً و یقیناً به دردشان می‌خورد و به نفعشان است و درنتیجه این استقبال عظیم و پرشور رخ داد و توانستیم توفیق چشمگیری را به دست آوریم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران بابیان اینکه مسئولیت ما نسبت به گذشته سنگین‌تر شده است، اظهار کرد:  تصورات ذهنی گذشته را باید کنار بگذاریم و این تفکر که در میان مردم ما فرهنگ بیمه‌ای جا نیفتاده و یا در سلسله مراتب زندگی‌شان مباحث بیمه‌ای اولویت ندارد را باید باطل کرد و گفت که با ایجاد فرهنگ بیمه‌ای می‌توان مردم را به سمت این خدمات سوق داد.

ابارشی گفت: خدمات جاده‌ای، راه ، آب، برق و گاز در روستاها به زیبایی انجام و بیشتر از منابع عمومی برای ایجاد آن‌ها استفاده‌شده است ولی در بحث خدمات بیمه‌ای اجتماعی روستاییان و عشایر، خود مردم مشارکت فعال داشتند و این موضوع ثابت کرد وقتی دهیاران خدمتی را به‌صورت فردی عرضه می‌کنند استقبال و اطمینان بخشی بیشتری برای مردم حاصل می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران در پایان متذکر شد: دولت به‌طور مستقیم ۷۰ درصد از حق بیمه روستاییان و عشایر را تأمین می‌کند و ۳۰ درصد دیگر باید با مشارکت مردم صورت بگیرد اما برخی شاید نیاز به این خدمت داشته باشند ولی مشکلات و مسائل مالی اجازه ندهد ولی اعتقاد داریم حتی امروز هم برای استفاده از این خدمت دیر شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.