با ما همراه باشید

اتاق خبر

رویکرد همدلانه مسئولان جنوب شرق استان نویدبخش آینده مطلوب است

خبراستان: فرماندار پیشوا گفت: رویکرد مسئولان ارشد شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران در فضای جدید همدلی و همکاری صمیمانه، نویدبخش فضای مثبت و آینده مطلوب است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، حسین عباسی در نشست فرمانداران جنوب شرق استان تهران که با حضور شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استاندار و مدیران کل استانداری در فرمانداری پیشوا برگزار شد، گفت: پیشوا باوجود بقعه متبرکه امامزاده واجب التکریم حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر بلافصل مأمن دل‌های بی‌قرار ما ایرانیان حضرت امام رضا(ع)، پنجمین شهر مذهبی مهم کشور و مرکز فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی و مهد قیام خونین ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی است که با پیشتازی در شکل‌گیری انقلاب و استمرار فعالیت‌های دینی، مذهبی، انقلابی و ملی حق بزرگی بر عهده مردم به‌خصوص مسئولان دارند.

وی افزود: امیدوارم با نگاه و رویکرد مثبت و سازنده مدیران عالی‌رتبه و مسئولان استان توسعه همه‌جانبه برای این منطقه مهم و حساس جنوب شرق استان تهران فراهم آید.
عباسی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های پیشوا، ورامین، قرچک و پاکدشت به لحاظ ریشه‌های سنتی و فرهنگی، سابقه و پیشینه مشترک و هم‌جواری با همدیگر اشتراکات زیادی داشته و دارند و همگنی جمعیت بومی منطقه و همچنین مهاجرت مهاجرین در طی دهه‌های اخیر به‌ویژه اسکان اتباع شرایط مشترکی را برای این شهرستان‌ها به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان پیشوا ادامه داد: علیرغم تعریف حدودوثغور مرزی با صرف‌نظر از برخی تداخلات که نیازمند اصلاح است، تأثیرات مشترک بر منطقه و تأثیرگذاری بر همدیگر هم ازلحاظ فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه امنیتی، افزایش تعاملات و همکاری‌های منطقه را لازم و ضروری می‌نماید.

عباسی گفت: برخی مسائل و مشکلات مشترک، اتخاذ تدابیر و پیگیری‌های مشترک را می‌طلبد که رویکرد مسئولان ارشد شهرستان‌های جنوب شرق استان در فضای جدید همدلی و همکاری صمیمانه نویدبخش فضای مثبت و آینده مطلوب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت حدود پنج سال از استقرار دولت تدبیر و امید، تحقق سفر ریاست جمهوری و کاروان تدبیر و امید برای جبران محرومیت‌های منطقه و حل و رفع مسائل و مشکلات این شهرستان‌ها، جهش بسیار مناسبی در توسعه و پیشرفت آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

فرماندار شهرستان پیشوا تکمیل پروژه مترو را از مطالبات جدی مردم دانست و گفت: یکی از نیازهای اصلی منطقه که تأثیرات فراوانی در توسعه و پیشرفت و حمل‌ونقل این شهرستان‌ها خواهد داشت، اجرای خطوط متروست که جزو مصوبات دولت بود ولی به دلایلی ابطال و به قطار شهری تغییر وضعیت داد لذا عزم و همت جمعی برای برگرداندن نعمت ازدست‌رفته مترو به مسیر قبلی و تحقق آن برای مردم ما تحفه خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان پیشوا در آخرین نقطه اتصال دو استان تهران و سمنان بوده و راه مواصلاتی آن از هر دو سمت قرچک و ورامین یا پاکدشت، با گره‌های ترافیکی صبحگاهی و شامگاهی روزانه و بالتبع با نارضاتی مردمی مواجه است.

عباسی خاطرنشان کرد: حل مشکل ترافیکی قلعه نو-فیروزآباد و پل سه راه سیمان در تسهیل تردد مردم این شهرستان ها تاثیر مثبت فراوان خواهد داشت.

وی گفت: در حالی که سد ماملو اختصاصی شرب و کشاورزی این منطقه بود ولی در حال حاضر بهره کمی از حقابه شرب به مردم منطقه می رسد و این در حالیست که شهرستان پیشوا هیچ سهمی برای شرب مردم از آب سد ماملو در حال حاضر ندارد و لازم و ضروریست که اقدام عاجلی برای جبران این مسئله شود.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: دشت زراعی و حاصلخیز ورامین در تولید محصولات کشاورزی که در سطح استان نمونه بوده و حرف های زیادی برای گفتن داشته و دارد، در حال حاضر با کمبود آب کشاورزی مواجه بوده و کشاورزان منطقه چشم به راه اقدامات مسئولان برای جبران کمبودهای آب و تخصیص حقابه از پساب تصفیه خانه جنوب تهران هستند.

عباسی ادامه داد: برخی تداخلات مرزی و عدم دقت کافی و کارشناسی در تعیین حدود و ثغور مرزی در تغییرات تقسیمات کشوری اخیر موجب ایجاد برخی مسائل بین شهرستان‌های هم‌جوار و بعضاً نارضایتی مردم شده است که اصلاح آن‌ها نیازمند بررسی دقیق و میدانی و کارشناسی با در نظر گرفتن علایق و احساسات محلی مردم و توازن در تغییرات است.

وی در ادامه به مشکل فرونشست دشت ورامین اشاره کرد و گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب در طی سالیان گذشته و روش‌های ناصحیح آبیاری کشاورزان موضوع حاد فرونشست زمین در این دشت را موجب شده است که اصلاح و ترمیم آن نیازمند بررسی دقیق و اقدام عملی در سطوح فرا منطقه‌ای و ملی است.

عباسی افزود: در موضوعات مختلف ازجمله راه‌های دسترسی و ارتباطی، روشنایی کمربندی ورامین به پیشوا و شریف‌آباد، حل مشکل پسماندها و مدیریت بحران نیازمند همکاری‌های مشترک هستیم.

فرماندار شهرستان پیشوا در پایان متذکر شد: امیدوارم جلسه امروز طلیعه همکاری‌های سازنده در آینده را فراهم نماید و پیش‌درآمد نشست‌های فصلی در این سطح با پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی برگزاری نشست‌های منطقه‌ای فرمانداران برای پیگیری تصمیمات و مصوبات این جلسه و جلسات آتی و برگزاری نشست‌های مشترک اعضای شوراهای تأمین هر چهار شهرستان و حتی شوراهای اداری آن‌ها برای بسط و گسترش سطح همکاری‌ها و فعالیت‌ها باشیم که ثمرات و آثار مفید آن‌ها در رشد و توسعه، عمران و آبادانی و امنیت منطقه و نهایتاً زندگی عمومی مردم تأثیرات مثبت داشته و رضایتمندی آن‌ها را در بر خواهد داشت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.